طرح ضربتی جمع‌آوری متکدیان و کودکان خیابانی در قم اجرا می‌شود

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم گفت: طرح ضربتی رفع تخلفات شهری به‌ویژه جمع‌آوری متکدیان و کودکان خیابانی در قم از سه ماه پیش در حال اجرا است.

به گزارش ایسکانیوز، احمدرضا شفیعی اظهار داشت: در راستای ایجاد شهری نمونه و توسعه‌یافته و به‌منظور رفع آسیب‌های اجتماعی ناشی از فعالیت غیرمجاز افراد سودجو که با سوءاستفاده از احساسات و عواطف انسانی به عناوین و شیوه‌های مختلف حقوق سایر شهروندان را مورد تعدی قرار داده و به اشکال گوناگون مبادرت به تکدی گری می‌کنند طرح ضربت جمع‌آوری متکدیان و کودکان خیابانی که از شهریورماه به مرحله اجرا در آمده است.

وی افزود: این طرح علاوه بر فعالیت شبانه‌روزی واحدهای پیشگیری و رفع تخلفات شهری مناطق 8 گانه که به‌طور مستمر در حال انجام است به‌صورت ویژه انجام خواهد شد.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم تصریح کرد: در این طرح اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری با بهره‌گیری از گشت ویژه و نامحسوس ستاد و ناظرین عالی و مأموران رفع تخلفات شهری مناطق با بررسی و نظارت در سطح شهر با هرگونه تخلفات شهری به‌خصوص فعالیت متکدیان و کودکان خیابانی برخورد قاطع خواهد کرد.

وی با تأکید بر اینکه حضور متکدیان و کودکان خیابانی در سطح شهر علاوه بر اینکه چهره شهر را آلوده و مخدوش می‌سازد بستر ارتکاب جرم و جنایت را نیز مهیا می‌کند، اظهار داشت: این متکدیان که غالباً از استان‌های همجوار هستند با سوءاستفاده از احساسات دینی و عواطف مذهبی شهروندان مبادرت به تکدی گری نموده و روزانه از این راه درآمدهای زیادی را عاید خود می‌کنند.

شفیعی افزود: اگر شهروندان به‌جای کمک به این‌گونه اشخاص کمک‌های خود را به نهادهای خیریه و حمایتی معتبر در سطح شهر ارائه دهند قطعاً به دست نیازمندان واقعی خواهد رسید، ولی با کمک به متکدیان زمینه سوءاستفاده و فعالیت بیشتر آن‌ها را فراهم نموده و گداپروری در شهر رواج خواهد یافت.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم اضافه کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی اداری آئین‌نامه‌ای به‌منظور اصلاح ساختار و ایجاد هماهنگی در فعالیت دستگاه‌های اجرایی در خصوص مبارزه با تکدی گری، جمع‌آوری، شناسایی و تعیین وضعیت این افراد تعیین و تصویب گردیده و دستگاه‌های مربوطه موظف به انجام آن می‌باشند که به حمدالله در استان این هماهنگی در حال اجرا است.

وی با تأکید بر اینکه اگر سایر دستگاه‌ها به وظایف خود در این خصوص عمل می‌کردند، بسیاری از این متکدیان ساماندهی می‌شدند، گفت: متأسفانه غالب متکدیان جمع‌آوری‌شده قبلاً تکراری بودند که تاکنون به‌دفعات توسط مأموران رفع تخلفات شهری جمع‌آوری‌شده بودند.

شفیعی اضافه کرد: بدیهی است همان‌گونه که تاکنون شهرداری قم با همکاری دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و اداره بهزیستی کمیته امداد و غیره با قاطعیت با این عارضه ناپسند اجتماعی برخورد کرده است کماکان نیز این معضل در اولویت برنامه‌های اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری خواهد بود.

وی تصریح کرد: با توجه به اقدامات انجام‌شده، تعامل و همدلی که بین تمام دستگاه‌های استان مخصوصاً دستگاه قضایی است وضعیت متکدیان در این استان نسبت به سایر شهرها مخصوصاً کلان‌شهرها در وضعیت خوب و مطلوب‌تری است.

902/900

کد خبر: 879387

وب گردی

وب گردی