تحقق  تکمیل زنجیره متانول در صنعت پتروشیمی ایران تا پایان سال‌جاری

مدیرعامل شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان از برنامه ریزی به منظور اجرای طرح جدید تکمیل زنجیره متانول در صنعت پتروشیمی تا پیش از پایان سال جاری خبر داد و افزود: با این رویکرد اجرای یک طرح MTO با هدف تبدیل متانول به الفین را در دستور کار قرار داده ایم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از انجمن صنفی کارفرماین صنعت پتروشیمی، مرتضی عزیزی، با بیان اینکه تکمیل زنجیره‌های ارزش و تولید محصولات جدید پلیمری و پتروشیمی رویکرد شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان برای مشارکت و سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی کشور است، گفت: تکمیل زنجیره ارزش یکی از مصادیق بارز اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در سطح صنایع پتروشیمی کشور است.

مدیرعامل شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با بیان اینکه در شرایط فعلی در حوزه تولید متانول هم بزرگترین تولیدکننده این محصول پتروشیمی در ایران و خاورمیانه هستیم، تصریح کرد: بر این اساس تکمیل زنجیره ارزش متانول به عنوان یک برنامه کلان در دستور کار قرار گرفته است.

این مقام مسئول از برنامه ریزی به منظور اجرای طرح جدید تکمیل زنجیره متانول در صنعت پتروشیمی تا پیش از پایان سال جاری خبر داد و افزود: با این رویکرد اجرای یک طرح MTO با هدف تبدیل متانول به الفین را در دستور کار قرار داده ایم.

گفتنی است، در راستای سیاست تکمیل زنجیره ارزش تولید متانول در صنعت پتروشیمی همزمان با ساخت و بهره برداری از طرح‌های جدید متانولی، توافق نامه همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با شرکت ایرلیکوئید فرانسه برای ایجاد لیسانس مشترک فرایند تولید پروپیلن از متانول و مهندسی پایه واحد 500 هزار تن MTP مرداد ماه امسال امضا شده است.

همزمان با پیش بینی افزایش ظرفیت تولید متانول ایران به بیش از 20 میلیون تن تا پایان برنامه ششم توسعه، اجرای طرح های MTO و MTP می تواند منجر به تکمیل زنجیره های ارزش، کاهش خام فروشی و تولید محصولات پلیمری با ارزش افزوده و تقاضای بالا در سطح صنعت پتروشیمی ایران شود.

402

کد خبر: 879463

وب گردی

وب گردی