جلیل رسولی: دیدن زندگی پیامبر حق همه مردم جهان است

خوشنویس لوگوی فیلم محمد رسول‌الله(ص)، گفت: بشریت به دانستن در مورد زندگی و جایگاه با ارزش پیامبر اسلام ( ص) نیاز دارد.

جلیل رسولی استاد خوشنویس که لوگوی فیلم محمد رسول‌الله(ص) به کارگردانی مجید مجیدی را نوشته در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره همکاری برای فیلمی درباره پیامبر خاتم(ص) اظهار کرد: انجام فعالیت های مذهبی به شخصیت هنرمند و نیاز او بستگی دارد. هر هنرمندی برای فعالیت هایش یک ایده و تفکر خاص دارد که در واقع نشان دهنده مسیر اصلی هنرش است.

وی افزود: تفکر و اعتقادات قلبی ام سبب شد تا خوشنویسی محمد رسول الله را انجام دهم و از آنجایی که همیشه نوآوری و خلاقیت را مد نظر داشته ام، در تلاش بودم تا متفاوت تر از همیشه این پروژه را به پایان برسانم.

این هنرمند خوشنویس درباره ظرفیت انجام فعالیت های هنری در مورد پیامبر اسلام، گفت: با توجه به اهمیت جایگاه ویژه حضرت محمد(ص) در دین اسلام و میان مسلمانان فعالیت های هنری بسیاری در این خصوص باید انجام شود که متاسفانه تا کنون کمتر شاهد خلق اینگونه آثار بوده ایم.

رسولی با اشاره به کم کاری انجام شده در مورد برجسته سازی جایگاه پیامبر اسلام و همچنین مدح ایشان، یادآور شد: همه افراد به حد و اندازه خود باید برای با تولید آثار برجسته، جایگاه واقعی حضرت محمد را به همه عالم نشان دهند بنابراین نه تنها خوشنویسان بلکه همه هنرمندان در تمامی عرصه ها باید در این خصوص فعالیت کنند.

وی با اشاره به اینکه جامعه بشریت به تولید آثار فاخر درباره جایگاه ویژه پیامبر نیاز دارد، ادامه داد: همه مردم جهان حق دارند که پیامبر اسلام را به درستی بشناسند. وظیفه دینی ما مسلمانان این است که با توجه بیشتر به این مسئله، وظیفه دینی خود را به جای آوریم.

رسولی همچنین در خصوص فعالیت های آینده خود، خاطر نشان کرد: در حال حاضر به فکر برگزاری یک نمایشگاه از برجسته ترین آثارم هستم اما متاسفانه هنوز به ایده اصلی خود نزدیک نشده ام. می خواهم نمایشگاه به گونه ای برپا شود که شأن آثار به درستی حفظ شود.

503

کد خبر: 879571

وب گردی

وب گردی