مدیران کهگیلویه و بویراحمد شرکت‌های دانش بنیان را حمایت کنند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی این استان شرکت‌های دانش بنیان و مراکز علمی و پژوهشی را حمایت و هدایت کنند.

به گزارش ایسکانیوز، علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، غلام محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، اورنگ ایلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و روسای دانشگاه‌های از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی یاسوج بازدید کردند.

علی محمد احمدی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تقویت و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، مراکز علمی و پژوهشی، پارک علم و فناوری از جمله برنامه‌های اولویت‌دار مدیران استانی باشد و در این زمینه هیچ قصوری پذیرفتنی نیست.

وی با تاکید بر اینکه حمایت از فعالیت‌های پژوهشی با هدف کاربردی کردن تحقیقات یک ضرورت است، عنوان کرد: نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی امسال کهگیلویه و امسال از لحاظ کمی و کیفی نسبت به نمایشگاه سال‌های گذشته وضعیت مطلوب تری داشته و این مهم نیز توسط مسئولان و متولیان امر نیز با ارزیابی‌های صورت گرفته تایید شده است.

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نمایشگاه تنها نباید محلی برای نمایش باشد، افزود: استعداد و هوش جوانان و نخبگان این دیار فراتر از برنامه ریزی امسال بوده که باید برای سال‌های آینده آسیب شناسی و برای بهتر شدن برنامه ریزی مستمر و مدون صورت گیرد.

احمدی تاکید کرد: مراکز علمی و دانشگاهی استان از هم اکنون با برنامه ریزی دقیق و صحیح بفکر باشکوه برگزار تر شدن نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان در سال 97 باشند و در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نکنند.

هوش کهگیلویه و بویراحمدی‌ها از میانگین کشوری بیشتر است

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: متوسط بهره هوشی ملت ایران از تمام ملت‌های دنیا بالاتر و همچنین بهره هوشی مردم استان کهگیلویه و بویراحمد از سایر استان‌ها نیز بیشتر است.

غلام‌محمد زارعی با تاکید بر اینکه پژوهش و تحقیق مقدمه هر موفقیتی است، افزود: امیدوارم فراهم شدن زمینه لازم با حضور دانشگاهیان این استان فصلی نو بر روی محققان و نخبگان بگشاید.

901

کد خبر: 879608

وب گردی

وب گردی