ایجاد دادسرای تخصصی در بخش آب و محیط زیست/ ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها شناسایی و برخورد شود

دادستان تهران از ایجاد دادسرای تخصصی در حوزه آب و محیط زیست در راستای صیانت از منابع آبی خبر داد و گفت: واقعا موجب تاسف است که در حریم بستر رودخانه‌ها ساختمان‌هایی ایجاد و سپس تخریب شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، عباس جعفری دولت آبادی در همایش یک روزه علمی کاربردی حقوق عامه با موضوع صیانت از منابع آبی اظهار کرد: به لحاظ گستردگی استان تهران ما اولین دادستانی درسطح کشور هستیم که با ایجاد دادسرای تخصصی در حوزه محیط زیست، مسائل آب و پرونده‌های زمین خواری و کشاورزی با استفاده از قضات متخصص به این پرونده‌ها رسیدگی می‌کنیم.

او تصریح کرد: در این جلسه تاکید شد که دستگاه‌ها بیشتر به سمت پیشگیری متمرکز شوند و امیدواریم این همایش سرآغاز همکاری‌های گسترده در حوزه صیانت از منابع آبی باشد و دادستانی تهران اعلام آمادگی می‌کند که از دستگاه‌های مرتبط دراین حوزه،حمایت‌های قضایی لازم را انجام دهد.

دادستان تهران اظهار داشت: واقعا موجب تاسف است که در حریم بستر رودخانه‌ها ساختمان‌هایی ایجاد و سپس تخریب شود. ما سعی کرده‌ایم با ایجاد دادسرای تخصصی در بخش مقابله، شناسایی و جلوگیری از ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها تسریع ایجاد کنیم؛ اما هنوز آن طور که انتظار می‌رود این امر محقق نشده است.

او با تاکید بر اینکه فرهنگ مصرف در بین عموم جامعه باید تغییر کند اظهار داشت: صدا و سیما، رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی باید در این عرصه تلاش کنند و از طرفی وزارت نیرو نیز باید در این بخش سرمایه گذاری لازم را انجام دهد.

جعفری دولت آبادی مدیریت آب را یک موضوع فراسازمانی عنوان کرد و گفت: به منظور تحقق اهداف مورد نظر باید همکاری بین دستگاه‌های مرتبط افزایش یابد و از طرفی آموزه‌های عمومی نیز توسعه پیدا کند.

دادستان تهران در ادامه گفت: در جلوگیری و شناسایی ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها باید مقابله‌ها قاطع تر شده و احکام صادره در اسرع وقت اجرا شود.

او در پایان خاطرنشان کرد: اجرای احکام صادره با منافع عده‌ای به خصوص کسانی که قانون شکنی کرده و به حریم و بستر آب های سطحی و زیرزمینی تجاوز کرده اند، در تضاد خواهد بود، اما برای صیانت از منابع آبی باید با همکاری و هماهنگی همه دستگاه‌ها در این زمینه به صورت جدی تلاش شود.

402

کد خبر: 879621

وب گردی

وب گردی