اقامه ۷۰ هزار نماز جماعت در مدارس کشور

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هر روز ۷۰ هزار اقامه نماز جماعت در مدارس کشور صورت می‌گیرد، گفت: جشن تکلیف دانش‌آموزان دختر و جشن تشرف دانش‌آموزان پسر در سال گذشته با حضور ۸۰۰ هزار دانش‌آموز برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، مهدی فیض معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در همایش تجلیل از خادمان نماز حوزه ستادی وزارت آموزش و پرورش که در ساختمان مرکزی این وزاتخانه برگزار شد، با اشاره به اهمیت توجه به نماز اظهار داشت:‌ اگر به دنبال مراقبت از آسیب‌های اجتماعی هستیم و اگر بودجه‌ای که صرف مراقبت از آن می‌شود، صرف ترویج نماز در مدرسه می‌کردیم بهتر بود‌؛ چراکه نماز می‌تواند بزرگترین نهی از منکر باشد.

وی تأکید کرد: حاضر هستیم میلیون‌ها تومان خرج کنیم تا فردی بیاید و از آسیب‌های اجتماعی و عواقب آن برای دانش‌آموزان صحبت کند، اما هنگام نماز می‌گوییم بودجه و امکانات وجود ندارد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: بهترین چیزی که می‌تواند دانش‌آموز و جوان را در برابر تهدیدهای اجتماعی حفاظت کند، این است که آنها متعهد به نماز شوند.

فیض تصریح کرد: اگر در ستاد آموزش و پرورش، نماز را جاری و ساری کنیم، این موضوع به عنوان الگو برای سایر قسمت‌ها خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه وزارت آموزش و پرورش با سایر وزارتخانه‌ها متفاوت است، گفت: همه رفتار ما مورد الگوگیری قرار می‌گیرد و میلیون‌ها دانش‌آموز آن را مورد توجه قرار می‌دهند و پررنگ بودن اقامه نماز در حوزه ستادی بسیار تأثیرگذار است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برنامه‌های ترویجی نماز در وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در سال گذشته حدود 18 هزار امام جماعت روحانی در سطح مدارس فعالیت کرده و بالغ بر 70 هزار اقامه نماز هر روز در مدارس برگزار شد که در نوبت‌های صبح، عصر و در مدارس شبانه‌روزی انجام شده است.

فیض اضافه کرد: 10 دوره کشوری و 8 دوره استانی طرح «مبین» که در راستای آموزش مدیران مدارس در جهت ترویج نماز انجام می‌شود، اجرا شده و حدود 23 هزار نفر از مدیران مدارس در این طرح شرکت داشته‌اند.

وی بیان داشت: دوره توانمندسازی معلمان پایه سوم دبستان سال گذشته برای 18 هزار معلم در خصوص آموزش نماز و اقامه آن برگزار شد؛ ضمن اینکه جشن شکوفایی دانش‌آموزان دختر و جشن تشرف دانش‌آموزان پسر، برای 800 هزار دانش‌آموز در سال گذشته برگزار شد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش افزود: مسابقات اذان، احکام و انشای نماز با حضور حدود 5 میلیون دانش‌آموز برگزار شده و طرح پیوند خانه، مدرسه و مسجد نیز اجرا شده است.

به گزارش فارس، در این مراسم خادمان نماز در قسمت‌های مختلف حوزه ستادی وزارت آموزش و پرورش تجلیل شدند.
706

کد خبر: 879638

وب گردی

وب گردی