استقرار و آمادگی هزار و ۱۸۰ خودروی ویژه برف روبی /امسال ۴۴درصد ماشین آلات برف روبی مکانیزه شدند

معاون خدمات شهری شهرداری تهران از استقرار و آمادگی هزار و ۱۸۰ خودروی ویژه برف روبی در روزهای زمستان خبر داد و گفت: سال گذشته تنها ۹درصد ماشین آلات برف روبی مکانیزه بودند و امسال ۴۴درصد ماشین آلات برف روبی مکانیزه شدند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، مجتبی یزدانی در حاشیه مانور ماشین آلات و تجهیزات ستاد برف روبی شهرداری تهران در جمع خبرنگاران گفت: ما از چند ماه قبل برنامه ریزی هایمان را برای زمستان آغاز کرده و هماهنگی هایی را با پلیس راهور و بخش های مختلف انجام داده ایم.

وی با اشاره به آمادگی هزار و 180 خودرو در مناطق مختلف تهران گفت: این خودروها آمادگی دارند تا در زمان بارش برف برای برف روبی اقدام کنند. ضمن اینکه ما در همه مناطق تهران ستادهایی را برای رفع مشکلات مستقر کردیم.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران ادامه داد: ما همچنین سه سایت پشتیبانی را در سه نقطه شمالی، جنوبی و غربی تهران ایجاد کردیم تا در صورت بارش سنگین برف آمادگی لازم را داشته باشیم.

یزدانی با اشاره به مکانیزه شدن خودروهای برف روبی گفت: سال قبل 9 درصد ماشین آلات ما مکانیزه بودند، اما امسال این عدد به 44 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به مصوبه شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر الزام کاهش 15 درصدی استفاده از نمک برای برف روبی، عنوان کرد: برای جلوگیری از آسیب های نمک به محیط زیست و آسفالت شهری مصرف نمک را 30 درصد کاهش یافته است.

وی افزود: امسال جدا از افزایش تجهیزات و مکانیزه شدن آنها یک درخواست هم از مردم داریم و این است که مردم نیز خود را در زمان بارش ها مسئول بدانند و مشارکت لازم را داشته باشند.

یزدانی همچنین با اشاره به برگزاری جلسات با ستاد هواشناسی تهران گفت: هماهنگی لازم صورت گرفته است و ما با توجه به پیش بینی های هواشناسی از چند روز قبل خود را برای هر نوع بارشی آماده می کنیم. بر این اساس تجهیزات لازم برف روبی پیش از بارش ها در مناطق مختلف مستقر خواهند بود.

وی در ادامه گفت: امسال ماشین آلات برف روبی ما عمدتا مکانیزه و تولید داخل هستند و این ماشین آلات علاوه بر نصب علائم هشداردهنده در پشت خودرو، شعاع نمک پاشی با ماشین پشت سری را رعایت می کنند.

یزدانی ادامه داد: سرعت مطمئنه ماشین های برف روب 20 کیلومتر بر ساعت و حداکثر 30 کیلومتر است.

وی تصریح کرد: امسال با هماهنگی با پلیس راهور، ماشین های برف روبی را در خیابان ها مستقر کردیم، یعنی در زمان بارش برف، این خودروها از کارگاه نمی آیند.

یزدانی با اشاره به اهمیت این کار گفت: این کار هم از نظر روانی بر مردم تاثیر مثبت دارد و هم به خدمات رسانی سرعت می بخشد.ضمن این که ما در سال آینده برف روبی غیرمکانیزه نیز نخواهیم داشت.

عبدلی : 1400 نیروی انسانی مسئول برف روبی در معابر پایتخت هستند

رضا عبدلی سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران نیز در حاشیه مانور ماشین آلات و تجهیزات ستاد برف روبی شهرداری تهران گفت: ما برای بارش برف در زمستان 96، هزار و 182 دستگاه ماشین آلات و هزار و 400 نفر نیروی انسانی را پیش بینی کرده ایم.

وی افزود: علاوه بر اینها ما 3 هزار مخزن شن و ماسه و 162 ایستگاه برف روبی را در مناطق تهران به ویژه 6 منطقه برف خیز شمالی پیش بینی و طراحی کرده ایم.

عبدلی تصریح کرد: همچنین جلسات مختلفی هم با حوزه معاونت حمل و نقل ترافیک و پلیس راهور داشتیم تا به صورت حداکثری از لغزندگی جاده ها، خیابان ها و ترافیک جلوگیری کنیم.

وی در پایان گفت: از شهروندان تقاضا داریم برای کاهش ترافیک روزهای برفی از ترددهای غیرضروری جلوگیری کرده و با پلیس و نیروهای شهرداری همکاری کنند.

مهماندار:افزایش 50 درصدی تصادفات در روزهای برفی و بارانی

سردار محمدرضا مهماندار نیز در حاشیه مانور ماشین‌آلات و تجهیزات ستاد برف‌روبی شهرداری تهران در جمع خبرنگاران گفت: در تهران بیش از چهار میلیون خودرو وجود دارد و روزانه حدود 20 میلیون سفر انجام می‌شود و در ساعات اولیه صبح و بعداز ظهر بار ترافیکی بسیار پرحجمی در خیابان‌های تهران وجود دارد و معابر همیشه اشباع است و هر مداخله می‌تواند تأثیر مستقیم بر افزایش ترافیک داشته باشد.

وی افزود: پلیس راهور طرح زمستانی را آماده و ابلاغ کرده و بر اساس این طرح، مناطق حساس ترافیکی در زمان بارش برف و باران بر اساس تجارب سال‌های گذشته مشخص کرده و برنامه‌های خاص تدوین شده است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با تقدیر از معاونت خدمات شهری شهرداری اظهار کرد: نیروهای پلیس برای جلوگیری از بروز مشکل در روزهای بارانی در خیابان ها حضور حداکثری خواهند داشت، توصیه می شود در این روزها اگر مردم کار ضروری ندارند، از منزل خارج نشوند و با عوامل شهرداری و پلیس همکاری داشته باشند تا شاهد آرامش بیشتر باشیم.

وی با اشاره به اینکه در زمان بارش برف و باران میزان تصادفات 50 درصد افزایش می‌یابد، خاطرنشان کرد: اگرچه در همین زمان شاهد کاهش تصادفات فوتی و جرحی هستیم، اما دلیل افزایش تصادفات، عدم رعایت فاصله قانونی است.
706

کد خبر: 879671

وب گردی

وب گردی