قاضی زاده هاشمی:  انتظار داریم قانون در خصوص برجام اجرا شود/ سال 96 اجماع گفتمانی داشتیم

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : انتظار داریم برجام در همان سطحی که دچار خدشه شده است در همان سطح نیز مسئولان از خود واکنش نشان دهند و طبیعی است که مسئولان هیات نظارت بر برجام باید در این حوزه ورود جدی داشته باشند.

امیر حسین قاضی زاده هاشمی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی پس از بازدید از خبرگزاری ایسکانیوز در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به این که شخصیت شهید مدرس می تواند برای نمایندگان الگویی تراز باشد در مورد رویکرد مجلس در رسیدگی به خواسته ها و درخواست های مردم گفت: این رویکرد در تمام نمایندگان مجلس وجود دارد.

وی ادامه داد: نماینده ای را نمی توان نام برد که این مسئله دغدغه آن نباشد البته ممکن است رفتاری که از نمایندگان سر می زند در بعضی ضعیف و در بعضی قوی تر باشد اما الگو قراردادن شهید مدرس در همگی عمومیت دارد.

قاضی زاده هاشمی در مورد این که مجلس تا چه اندازه توانسته است خواسته های مردم را محقق کند تصریح کرد: در کشور مشکلی داریم و آن این است که رویکرد سیستمی درستی نداشته و مسائل را به صورت موضوعی می بینیم و می خواهیم اینگونه حل کنیم معمولا مسائل با این کار تخفیف داده می شود ولی چون به سایر جوانب توجه نکردیم باعث ایجاد مشکلات دیگری می شود.

عضو هیات رئیسه مجلس ادامه داد: این رفتار در مجموعه اداری کشور، دولت و مجلس متاسفانه دیده می شود.

وی با اشاره به این که برای رفع خواسته های مردم تلاش های زیادی شده است خاطر نشان کرد: به طور مثال قانون هدفمندی یارانه ها هدفش این بود که وضعیت اقتصادی مردم را بهتر کند به همین صورت در طرح سلامت هم این گونه است اما به دلیل همین مشکل بخشی از نتایج حاصل نشد و یا اگر نتیجه ای هم به دست آمد عوارضی را هم ایجاد کرد.

قاضی زاده هاشمی تأکید کرد: مشکل در مورد عدم اجرای اقدام موثر، شاید این باشد که عجله در اجرای اقدامات است.

هیات نظارت بر برجام جدی برخورد کند

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در مورد اقدامات مجلس در مواجه با نقض عهدهای آمریکا اظهار داشت: مجلس قانونی را برای این موضوع تصویب کرده و در رابطه با اجرای برجام مصوباتی را داریم که در چه مواردی باید با طرف مقابل برخورد شود.

وی ادامه داد: بر اساس قانون مجلس و مصوبات شورای عالی امنیت ملی هیات نظارت بر برجام شکل گرفت و انتظار داریم قانون در خصوص برجام اجرا شود.

قاضی زاده تصریح کرد: یعنی انتظار داریم برجام در همان سطحی که دچار خدشه شده است در همان سطح نیز مسئولان از خود واکنش نشان دهند و طبیعی است که مسئولان هیات نظارت بر برجام باید در این حوزه ورود جدی داشته باشند.

ایران ژاپن نیست

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که مذاکره بر سر قدرت دفاعی در دنیا بی سابقه است اظهار داشت: در هیچ کجا چنین چیزی دیده نشده است ژاپنی ها اگر حاضر شدند که برای خود محدودیت دفاعی ایجاد کنند ولی ما ایرانی ها در طول 8 سال شهدای بسیاری را تقدیم نظام اسلامی کردیم و الان هم در مبارزه با تکفیری ها پیروز شدیم و طبیعتا ملت پیروز نباید مثل شکست خورده ها در جنگ رفتار کند.

وی در مورد حل مشکلات موسسات اعتباری اظهار داشت: گفت و گوی هیات رئیسه مجلس با سوال کنندگان و مسئولان دولتی در حال انجام است و به جمع بندی خواهند رسید علاوه بر اینکه در حال حاضر هم خیلی از اقدامات مانند پرداخت هایی که انجام شد توسط همین دوستان ما در هیات رئیسه بود.

انتخابات 96 اجماع گفتمانی بود

قاضی زاده در مورد راهبرد جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری 96 گفت: در این سال ما یک اجماع گفتمانی داشتیم.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ابتدا اجماع گفتمانی اتفاق می افتد بعد از آن اجماع بین فعالان و نخبگان سیاسی است که منجر به حرکت توده ها می شود.

وی تصریح کرد: اگر در سال 96 اتحادی صورت گرفت به خاطر این بود که اجماع گفتمانی به وجود آمد.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به انتخابات سال 96 تأکید کرد: در آن موقع با این که دو یا سه کاندیدا داشتیم و حتی یکی از آن ها از میدان خارج نشد با این اجماع گفتمانی احساس انشقاق نمی کردیم.

عضو هیات رئیسه مجلس ابراز کرد: به این شرط می توانند نیروهای انقلاب در کنار هم قرار بگیرند که شعار و خواسته مشترک داشته باشند.

وی در پایان در خصوص تکرار این برنامه برای انتخابات سال 1400 اظهار داشت: بستگی دارد مانند سال 92 عمل کنیم و یا مثل سال 96باشیم.


303

کد خبر: 879703

وب گردی

وب گردی