معرفی برگزیدگان جایزه ادبی «سپیدار»

سومین جایزه ادبی «سپیدار» در حوزه محیط زیست با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، آیین پایانی سومین جشنواره ادبی سپیدار عصر روز گذشته 10 آذر ماه با تمرکز بر موضوعات محیط زیستی در مرکز آفرینش های ادبی کانون پرورش فکری برگزار و برندگان سه بخش کودک و نوجوان، بزرگسال و کتاب تصویری در این مراسم معرفی شدند.

در بخش شرکت کنندگان کودک و نوجوان کانون ادبی کلمه بچه های افغان از شهرستان قم، فاطمه و زهرا منصورسمائی، فرگل محمودی راد، رهام محمود از اهواز، مینو میرزاخانی، زهرا نورایی، نگار جام جم و عسل موسی پور از تهران در بخش داستان و شعر گروهی تقدیر شدند.

همچنین، موسسه تسکین، انجمن حمایت از کودکان سرطانی تبریز هم در بخش نقاشی و در گروه سنی کودک مورد تقدیر قرار گرفتند. علاوه بر این از فیلم مستند «قشم، زادگاه خزنده باستانی لاک پشت پوزه عقابی» ساخته کوروش سلیمانی مقدم و مهراس جابری تقدیر شد.

دیگر تقدیرشدگان در گروه سنی کودک و نوجوان عبارت بودند از: یاسین نظرلو و امیرعلی یاوری از تهران در بخش کاردستی بازیافتی محیط زیستی؛ علیرضا زینلی از قم و پانته آ خرسندی؛ محمدماهان حاجیان از قزوین در بخش فردی کودک. علاوه بر این ایمان شعبان به عنوان برگزیده بخش فردی نوجوان در زمینه داستان نویسی معرفی شد.

بهار آقایی پارسا از رشت، مریم رمضانی افرا از همدان، برگزیدگان بخش فردی داستان بودند و از نرجس بهرامی از بندرعباس به عنوان برگزیده بخش فردی نوجوان در گزارش مطبوعاتی و محمدمهدی صحرایی برگزیده بخش فردی نوجوان در کاردستی محیط زیستی بازیافتی تقدیر شد.

مریم پیروی از قزوین تقدیری بخش فردی نوجوان در زمینه شعر، دنیا اسکندرزاده تقدیری بخش داستان و سارا عسگری تونی از نجف آباد تقدیری بخش گزارش نویسی بودند.

همچنین در بخش بزرگسال مجموعه شعر «یک نفر به نام یاد» از محمد دهریزی شایسته رتبه نخست شناخته شد و مجموعه شعر «تفنگ سرفه کرد» از فرشته امینی و شعر «خواهرم» از طاهره شهابی نفر دوم و سوم شدند.

در بخش داستان بزرگسال هم رمان «کارگاه بازی های» از زهرا شاهی برگزیده و داستان «امپراتور زاگرس» از الهام مزارعی و داستان «افسانه جزیره کبودان» از سمیه سیدیان مورد تقدیر قرار گرفتند.

در بخش کارگاه کتاب تصویری سپیدار هم از زهرا قدیری نویسنده کتاب «چه قدر پَر»، مریم بهرامی نویسنده و خانم افسانه صانعی تصویرگر، بخاطر کتاب «یکی مثل من»، مانا مداح نویسنده و سولماز جهانگیر تصویرگر، به خاطر کتاب «کسی از هیولا خبر ندارد» تقدیر شد و نفرات اول کارگاه سمیرا آرامی، نویسنده و معصومه صحبتی تصویرگر، به خاطر خلق کتاب «شکارگاه نخی» بودند که به ترتیب به نمایشگاه کتاب فرانکفورت و نمایشگاه تصویرگری بولونیا اعزام می‌شوند.

براساس این گزارش، سپیدار جشنواره ای خصوصی است که به همت شرکت انتشارات فنی ایران و به دبیری فریدون عموزاده خلیلی برگزار می‌شود.

سومین دوره جایزه ادبی سپیدار با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سازمان حفاظت از محیط زیست، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، معاونت امورفرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

502

کد خبر: 879714

وب گردی

وب گردی