طرح جداسازی آزمون دانشگاه آزاد از سازمان سنجش در مجلس بررسی می شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از بررسی طرح جداسازی آزمون های دانشگاه آزاد اسلامی از سازمان سنجش در مجلس خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، جبار کوچکی‌نژاد، طرح تفکیک آزمون های دانشگاه آزاد اسلامی از سازمان سنجش را کارشناسانه خواند و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از دانشگاه های بزرگ کشور و خاورمیانه، قابلیت لازم برای برگزاری مستقل آزمون های خود را داراست.

وی با اشاره به تصویب طرح سنجش و پذیرش در مجلس نهم که منجر به تجمیع آزمون های دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان سنجش شد، اظهار کرد: در طرح سنجش و پذیرش یک اشکال بزرگ وجود داشت و به این موضوع توجه نشده بود که دانشگاه ها باید به صورت جداگانه و بر اساس نیاز و تخصص لازم اقدام به جذب دانشجو کنند به همین دلیل این طرح، دانشگاه آزاد را با محدودیت هایی در جذب دانشجو مواجه کرد.

کوچکی نژاد تصریح کرد: دانشگاه های معتبر دنیا هر کدام، آزمون های جداگانه‌ای برای پذیرش دانشجو دارند چرا که این دانشگاه ها هستند که براساس نیاز و تخصص لازم، اقدام به جذب متقاضی و دانشجو می کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: طرح جداسازی آزمون های دانشگاه آزاد اسلامی از سازمان سنجش در مجلس بررسی خواهد شد و امیدواریم که این طرح به تصویب نمایندگان مجلس برسد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر دانشگاه ها بتوانند آزمون های خود را به صورت مستقل برگزار کنند، می توانند نیازهای تخصصی خود برای پذیرش دانشجو را برطرف کنند، تاکید کرد: بدون شک دانشگاه آزاد اسلامی قابلیت برگزاری آزمون های خود به صورت مستقل را داراست.

وی در ادامه با اشاره به یکی دیگر از موضوعات مطرح‌شده در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار کرد: کمیسیون به دنبال تصویب طرحی است که بر اساس آن سازمان ملی سنجش به وجود خواهد آمد که در این طرح آزمون های وزارتخانه های آموزش و پرورش و علوم و علوم پزشکی (وزارت بهداشت) تجمیع و هماهنگ می‌شود و این موضوع باعث کاهش هزینه ها و بالا رفتن کیفیت، سرعت و حفاظت آزمون ها خواهد شد.

این مطالب درحالی عنوان می شود که برگزاری آزمون مستقل دانشگاه آزاد، مخالف های جدی در وزارت علوم دارد.

کد خبر: 879734

وب گردی

وب گردی