دانشگاه آزاد اسلامی در کابل عامل تقویت روابط ایران  و افغانستان است

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل بهمراه مدیر کل دانشجویان خارجی وزارت علوم و مدیر کل امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی روز یکشنبه 12 آذرماه از دانشگا آزاد اسلامی واحد افغانستان در کابل بازدید نمودند.


به گزارش ایسکانیوز، دکتر حسین سالار آملی در جریان این بازدید ضمن اشاره به فعالیتهای کیفی دانشگاه آزاد در حوزه بین الملل بیان داشت بازدید از واحد افغانستان مشخص نمود که کیفیت این دانشگاه از حد مطلوبی برخوردار است و میتواند بر رشد علمی افغانستان تاثیر مثبتی داشته باشد.
قایم مقام وزارت علوم همچنین افزود این بازدیدو آگاه یافتن از فعالیت های دانشگاه آزاد واحد افغانستان اطمینان خاطر مناسبی فراهم نمود که امیدواریم در آینده با همین کیفیت ادامه یابد.
وی با اشاره به وضعیت مطلوب خدمات علمی واحد افغانستان، کیفیت بالا را عامل مهم در جهت موفقیت این واحد دانست و اضافه کرد: استفاده از امکانات خوب و به کارگیری استادان با تجربه و مجرب ایرانی و افغانستانی می تواند به رشد و توسعه کیفی بیشتر دانشگاه منجر شود.
سالار آملی ادامه داد: فعالیتهای کیفی دانشگاه آزاد اسلامی در کابل می تواند آینده روابط دو کشور را پایدارتر نماید.
قائم مقام وزادت علوم در پایان، دانشگاه آزاد اسلامی را هدیه ای از سوی ایران به جامعه علمی افغانستان دانست و بیان داشت: امیدوارم چنین نهادهای علمی و روابطی که ایجاد می کنند توسعه علمی هرچه بیشتر دو کشور را با خود در پی داشته باشد.
در این بازدید همچنین مدیرکل امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی ضمن معرفی بخش مختلف این واحد دانشگاهی در کابل گفت: اشتراتژی دانشگاه آزاد اسلامی در امور بین الملل، جذب دانشجو، سرمایه گذاری فرهنگی و توسعه فعالیتهای علمی در جهت ایجاد یک گفتمان فراگیر مبتنی بر دانش در سطح منطقه است.
دکتر حسین ابراهیمی با اشاره به تحصیل افراد تاثیرگذار کشور افغانستان در دانشگاه آزاد اسلامی افزود: استفاده از استادان باسابقه و همچنین تاکید بر مباحث علمی در این واحد دانشگاهی توانسته اعتماد بدنه علمی و فرهنگی افغانستان را به خود جلب نماید. توسعه واحد افغانستان و سایر واحدهای دانشگاه ازاد اسلامی در کشورهای همسایه و اسلامی مورد توجه جدی دانشگاه قرار دارد.

کد خبر: 879832

وب گردی

وب گردی