تشریح  کمک‌های وزارت نیرو به مناطق زلزله‌زده غرب کشور

مهمترین اقدامات و کمک‌های وزارت نیرو به مناطق زلزله‌زده غرب کشور تشریح شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از وزارت نیرو، زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله، ۳۲ کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه به هفت شهرستان و حدود یک هزار و ۹۵۰ روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرد.
بر این اساس خسارت‌های زیادی هم به صنعت آب و برق این مناطق وارد شد که موجب قطعی آب و برق شد. بررسی‌ها نشان می‌هد حجم خسارت‌های وارد شده به آب و برق این مناطق در بخش برق 320 میلیارد ریال و در بخش آب وآبفا710میلیارد ریال بوده است.
برق دارشدن پست‌های فوق توزیع سرپل ذهاب وثلاث، قصرشیرین، شهیدسالمی، گیلانغرب 2،1 و مراکز حیاتی حساس و مهم و همچنین 70 درصد معابر در روز اول حادثه، برق دارشدن مشترکان شهرستان سرپل ذهاب و123روستا (با اولویت چاه‌های تامین آب شرب) در روز دوم حادثه، حضور تعداد 64 اکیپ عملیاتی از استان‌های معین و تامین برق و روشنایی 10 هزار چادر اسکان زلزله زدگان و پایداری شبکه برق‌رسانی در نقاط شهری و روستائی از مهمترین اقداماتی است که در بخش برق این استان انجام شده است.
راه‌اندازی تصفیه‌خانه آب شهر کرمانشاه و شهرهای شرقی استان با دیزل اضطراری درشب حادثه، ارسال 13 دستگاه تصفیه و بسته بندی آب و آزمایشگاه سیار آب به مناطق حادثه دیده به منظور اصلاح فرآیند تصفیه موجود و تزریق مواد منعقد کننده جدید به منابع آب که منجر به کاهش کدورت آب ازntu 400 به زیرntu 5 شده بخشی از اقدامات وزارت نیرو در حوزه آب بوده است.
همچنین ارسال 90 دستگاه تانکرآبرسانی سیار به نقاط حادثه دیده شهری و روستاها، توزیع بیش از دو میلیون آب بسته بندی در نقاط حادثه دیده، رفع عیب خطوط اصلی انتقال آب در شهرهای قصرشیرین و سرپل ذهاب در پایان روز اول، حضور45 اکیپ عملیات اجرائی با تجهیزات کامل ازاستان‌های معین، برق دار کردن چاه‌های روستائی و راه‌اندازی 120 حمام نیز از اهم اقدامات وزارت نیرو در حوزه آّب بوده است.

402

کد خبر: 879890

وب گردی

وب گردی