احتمال خطر شیوع «شپش سر» در مناطق زلزله‌زده

مدیر گروه آموزش سلامت معاونت بهداشت کرمانشاه گفت: با توجه به دسترس نبودن سرویس‎های بهداشتی و حمام احتمال خطر شیوع «شپش سر» در مناطق زلزله‎زده وجود دارد.

به گزارش ایسکانیوز،سارا شاه‎آبادی در گفت‎وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به اقدامات گروه آموزش سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی در مناطق زلزله‎زده، اظهار داشت: کمبود حمام و سرویس‎های بهداشتی در مناطق زلزله‎زده احتمال شیوع بیماریها و شپش سر در این مناطق را افزایش داده است.

مدیر گروه آموزش سلامت معاونت بهداشت کرمانشاه از آمزش‎های چهره‎به‌چهره در مناطق زلزله‎زده خبر داد و گفت: همکاران ما در گروه معاونت بهداشتی به 28 هزار نفر از افراد در مناطق زلزله‎زده آموزشهای بهداشتی را چهره‎به‎چهره ارائه داده‎اند.

شاه‎آبادی با اشاره به نصب 160 تخته بنر آموزشی، توزیع 31 هزار برگ حاوی پیامهای بهداشتی و هشت هزار بروشور در ارتباط با هاری و وبا در مناطق زلزله‎زده، بیان کرد: بیش از 10 برنامه تلوزیونی و رادیویی نیز در مرکز استانی کرمانشاه تهیه و پخش شده است.

وی به راه‎اندازی کانال تلگرامی برای آموزش نکات ایمنی و بهداشتی به مردم آسیب‎دیده در زلزله اشاره و اظهار کرد: معاونت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی تا بازسازی کامل مناطق زلزله‌زده در کنار مردم خواهند ماند و مردم نیز در این مناطق باید نسبت به رعایت نکات بهداشتی و سلامت خود هوشیار باشند.

902/900

کد خبر: 879910

وب گردی

وب گردی