۱۲۴ زندانی از طریق صلح‎ و سازش در استان گلستان رهایی یافتند

رئیس‌کل دادگستری گلستان گفت: در واحد صلح و سازش دادگستری استان گلستان در ۸ ماه ۱۳۹۶، ۶۷۴ پرونده وارد و به همین تعداد مخدومه شده و ۱۲۴ زندانی از این طریق آزاد شدند.

به گزارش ایسکانیوز،، هادی هاشمیان پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از فعالان صلح و سازش استان گلستان با حضور دبیر ستاد ملی صبر اظهار داشت: باید از ظرفیت مردم در راستای کاهش جرائم در جامعه استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس مردم بودند که توانستند ما را به پیروزی برسانند، یادآور شد: دستگاه‎های اجرایی و رسانه‎ها می‎توانند در کاهش جرائم در جامعه بسیار موثر باشند.

رئیس‌کل دادگستری استان گلستان ادامه داد: در واحد صلح و سازش دادگستری استان گلستان در 8 ماه 1396، 674 پرونده وارد و به همین تعداد مخدومه شده و 124 زندانی از این طریق آزاد شدند. خیلی افرادی که در زندان هستند جمعیت کار هستند و باید چرخه اقتصادی و خانواده را بچرخانند اما هم‌اکنون در زندان به سر می‎برند.

هاشمیان ادامه داد: در قانون‎گذاری ما مشکل داریم و معاون پیشگیری قوه قضائیه اعلام کرد حداقل جرم‌انگاری 400 تا 600 مورد است ولی در ایران بیش از 2 هزار مجازات جرم داریم.

وی با بیان اینکه مجازات ما حبس‎انگار و جرم‎انگار است، تاکید کرد: 50 درصد پست‎های قضائی ما در استان گلستان خالی است و اگر تعداد قاضی بیشتر بود وقت‎بیشتری برای سازش طرفین دعوی در میادین قضایی انجام می‎گرفت.

رئیس‌کل دادگستری استان گلستان افزود: در 2 سال گذشته قضات خوبی به استان گلستان تخصیص داده شد و نیاز است بخش‎های دیگر نیز به این مسئله وارد شوند.

منبع: تسنیم

902/900

کد خبر: 879944

وب گردی

وب گردی