برج‌های بلندمرتبه در تشدید آلودگی هوا مؤثر است/جواز برج‌سازی را شهرداری می‌دهد

معاون شهردار تهران در مورد اینکه گفته شده برج‌های بلندمرتبه در تشدید آلودگی هوا مؤثر است، گفت: جواز برج‌سازی را شهرداری می‌دهد اما بسیاری از جوازهای صادر شده منطبق با قانون بوده و کسانی که این جوازها را صادر کردند نیز بر اساس قانون رفتار کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس محمدمهدی حجت ، در رابطه با وضعیت صدور هولوگرام‌ها گفت:‌این موضوع طی دو بخشنامه صادر شده است که هدف از آن این است روشن شود که آیا همه آنچه در مناطق شهرداری در زمینه ساخت‌ و سازها اتفاق می‌افتد دقیقاً منطبق بر قانون است یا خیر.

وی ادامه داد: ما با صدور این هولوگرام‌ها نمی‌خواهیم جلوی ساخت و ساز را بگیریم یا ترس و وحشتی ایجاد کنیم بلکه می‌خواهیم آنچه در ساخت و سازها رخ می‌دهد منطبق بر مقررات و قوانین باشد.

حجت گفت: ما طرح جامع و تفصیلی داریم، قواعد مشخصی در زمینه ساخت و ساز وجود دارد و اگر کسانی رویه‌ای برایشان شده که غیر از این طرح‌ها و قوانین اقداماتی انجام دهند باید ظرف مدت زمانی که ما تعیین کرده‌ایم تصمیماتی بگیرند و ما روی این تصمیمات تحلیل می‌کنیم و پس از انجام بررسی‌های لازم رهنمودهای جدید را مشخص می‌کنیم.

معاون شهرسازی شهرداری تهران گفت: بر اساس این رهنمودهای جدید مشخص خواهد شد که از کجا باید جلوی این اقدامات غیرقانونی گرفته شود و به روالی که مردم به آن تمایل دارند و کار قانونی و صحیح است برگردد.

وی تصریح کرد: اگر کسانی هم در دستگاه شهرداری و افرادی که تمایل به سرمایه‌گذاری دارند کار غیرقانونی می‌کنند با صدور این هولوگرام‌ها وضعیتشان روشن می‌شود که چگونه با آنها برخورد لازم انجام گیرد.

وی در پاسخ به اینکه گفته می‌شود وجود برج‌های بلندمرتبه در تشدید آلودگی هوا مؤثر بوده و شهرداری در این زمینه مقصر است، گفت: جواز ساختمان و برج‌سازی را شهرداری می‌دهد اما بسیاری از جوازهای صادر شده منطبق با قانون بوده و کسانی که این جوازها را صادر کردند بر اساس قانون رفتار کردند.

حجت ادامه داد: اما برخی تصمیمات نامناسب هم وجود دارد سوال اساسی این است که آیا ساختمان‌های بلندمرتبه که تصمیم به ساخت آنها گرفته شده در تشدید آلودگی هوا مؤثر هستند یا خیر که این هنوز مشخص نیست و کار تخصصی علمی بر روی آن در حال انجام است.

معاون شهرسازی شهرداری تهران گفت: بنابر این بحث ضعف قانون و کوتاهی مطرح نیست.
706

کد خبر: 879956

وب گردی

وب گردی