حل مشکلات صادرات با کمک بخش خصوصی/ هنوز ریالی از تسهیلات تخصیص یافته برای بخش تولید پرداخت نشده است

مس فروش گفت:مشکلات صادرات با عزم دولت و کمک بخش خصوصی حل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز؛ محمدرضا مس فروش رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران، در مراسم تقدیر از صادرکنندگان استان تهران با اشاره به این که ۲۴.۸ صادرات کشور به استان تهران اختصاص دارد ،گفت :بر اساس ابلاغیه اقتصاد مقاومتی در وزارت صنعت و معدن و تجارت در تقسیم استانی ۵ پروژه اقتصاد مقاومتی به استان تهران اختصاص دارد .

او افزود : در سال ۹۶ پنج پروژه بر اساس ابلاغیه اقتصاد مقاومتی به استان تهران اختصاص دارد که دو پروژه مربوط به رونق تولید است و در سال ۹۵ بخشی از این پروژه ها اجرا شد که البته مشکل در سیستم بانکی موانعی را در این بخش به وجود آورد .

مس فروش تصریح کرد :امسال ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای تولید در نظر گرفته شده است که ۱۰ هزار میلیارد تومان آن مربوط به اصناف است که هنوز ریالی از آن پرداخت نشده است .

رییس سازمان صنعت و معدن و تجارت با اشاره به اتمام طرح ملی سیمان در تهران گفت :این طرح در تابستان به اتمام رسید.

او ادامه داد :توسعه صادرات به صورت استانی یکی دیگر از طرح های در دست بررسی است و استان تهران که تکلیف صادراتی آن نزدیک به ۹ میلیارد دلار بوده می توان گفت در هشت ماهه نخست سال تقریبا این اهداف محقق شده است .

مس فروش تصریح کرد :در حوزه مدیریت واردات ،دریافت عوارض از واردات و اختصاص درصدی از آن به صادرات عملی است و باید اجرا شود .البته برخی از کالاهایی که توان و تکنولوژی تولید آن را نداریم نباید واردات با مشکل مواجه شود.

رییس سازمان صنعت و معدن استان تهران با اشاره به این که به بیش از ۱۳۰ کشور صادرات انجام می شود گفت :مشکلات در بخش صادرات وجود دارد که باید با عزم دولت و کمک بخش خصوصی رفع شود.


402

کد خبر: 879966

وب گردی

وب گردی