قدس جزو لاینفک فلسطین است

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصل مشروعیت رژیم اشغالگر قدس زیر سوال است، تاکید کرد که قدس جزو لاینفک فلسطین خواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز، کمال دهقانی اظهار کرد: طرح موضوع انتخاب قدس به عنوان پایتخت اسرائیل مساله جدیدی نیست؛ بلکه سال‌های سال است رژیم اشغالگر قدس از این حربه جنگ روانی استفاده می‌کند و صحبت از این می‌کند که قدس را به عنوان پایتخت خود انتخاب کند اما این صرفا یک جنگ روانی است.

وی افزود: کسانی که از این موضوع در دوران تبلیغات روسای جمهور آمریکا حمایت می‌کنند، در واقع می‌خواهند رای لابی صهیونیستی را بگیرند و به همین دلیل با صهیونیست‌ها هم‌نوا می‌شوند.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس تصریح کرد: رژیم اشغالگر قدس مبنای حقوقی و مشروعیتی در عرصه بین‌المللی ندارد و آنها صحبت از اعلام قدس به عنوان پایتخت می‌کنند، گویی اصل رژیم آنها تثبیت شده است در حالیکه مشروعیتش زیر سوال است.

دهقانی اضافه کرد: رژیم اشغالگر قدس متجاوز به سرزمین فلسطین است و مردم فلسطین را آواره کرده،‌ این رژیم با ترور روی کار آمده و پشت پرده آن آمریکا و انگلیس قرار دارند. آنها هر از گاهی بحث پایتختی قدس را مطرح می‌کنند تا رژیم خود را تثبیت شده اعلام کنند در حالی که این‌چنین نیست.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان تصریح کرد: قدس جزو لاینفک فلسطین است و از سرزمین‌های اسلامی قابل جدا شدن نیست. ضمن اینکه مشروعیت رژیم اشغالگر قدس زیر سوال است و جامعه جهانی هم دیر یا زود به این موضوع پی خواهد برد.

منبع: ایسنا

کد خبر: 879972

وب گردی

وب گردی