بیمه را در صنعت نفت جدی بگیرید/شرکت های دولتی ارزیابی ریسک ممیزی نمی کنند

وزیر نفت گفت: انتظار دارم بیمه را در صنعت نفت سخت و جدی بگیرید. خیلی وقت ها به علت گرانی و ارزانی تجهیزات غیر استاندارد نصب میشود ولی شما ها در صنعت بیمه نباید بگذارید این موارد رخ دهد و باید این موارد را در ابتدای قرارداد بیمه لحاظ کنید.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ بیژن نامدار زنگنه در بیست و چهارمین همایش بیمه و توسعه اظهارداشت: صنعت نفت با سه خطر بزرگ رو به رو است یکی خطر مواد سوزاننده، کار با فشار بسیار بالا و سوم سمومی که در چند ثانیه می تواند جمعیت زیادی را هلاک کند.

وی افزود: سال گذشته از آقای همتی خواهش کردم که بیمه را در صنعت نفت جدی بگیرید زیرا بیمه های دولتی نه ارزیابی ریسک انجام می دهند و نه ممیزی می کنند من خواهش کردم بیمه ها کار حرفه ای شان را انجام دهند.

وزیر نفت تصریح کرد: می توانم دستور اداری دهم که نکاتی را رعایت کنند ولی به خصوصی ها نمی توان دستور داد. ولی بیمه ها کارشان باید حرفه ای باشد.

نامدار زنگنه ادامه داد: نباید بگذاریم حوادثی رخ دهد و اگر رخ داد باید با تیم کامل آن را مهار کنیم اگر نیستند چه کسی مقصر است؟ درست است که مدیری تخلف کرده ولی شماها باید خسارت را بدهید.

زنگنه با بیان اینکه بیمه ها می توانند کاهش دهنده خسارت در حوزه نفت باشند، گفت: فکر نکنیم بیمه خوب بیمه ای است که در مراحل اولیه بیمه با اغماض برخورد می کند.

او افزود: بیمه ها و بیمه های اتکایی نقش پر رنگی در صنعت نفت می تواند داشته باشد. من انتظار دارم بیمه را در صنعت نفت سخت و جدی بگیرید. خیلی وقت ها به علت گرانی و ارزانی تجهیزات غیر استاندارد نصب میشود ولی شما ها در صنعت بیمه نباید بگذارید این موارد رخ دهد و باید این موارد را در ابتدای قرارداد بیمه لحاظ کنید.

وزیر نفت با برآورد 100 میلیارد دلار درآمد سالانه صنعت نفت، گفت: ظرفیت تولید امسال 4 میلیون بشکه بود که در سال آینده به 4.5 میلیون بشکه و با احتساب تولید میعانات گازی و دیگر فرآورده ها، حجم تولید به 8.5 تا 9 میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

منبع: فارس

402

کد خبر: 879996

وب گردی

وب گردی