400میلیارد تومان  برای بازگشایی مجدد خط 7 مترو /افتتاح 53 پروژه عمرانی در منطقه 11

شهردار تهران گفت: حدود 400 میلیارد تومان بازگشایی مجدد خط 7 مترو بودجه نیاز دارد که البته با این مبلغ همه ایستگاه‌های خط 7 آماده نمی‌شود ولی ایمنی خط 7 لحاظ می‌شود و قابل استفاده خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، محمدعلی نجفی در جمع خبرنگاران درباره افتتاح 53 پروژه عمرانی در منطقه 11 تهران اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم نهضت خدمت‌رسانی به شهروندان را ادامه دهیم.

وی ادامه داد: قرار شد در منطقه 11، 10 میدان میوه و تره‌بار دیگر احداث کنیم تا خدمت‌رسانی به شهروندان این منطقه افزایش پیدا کند.

شهردار تهران درباره احداث بوستان دامپزشکی نیز گفت: با دستگاه‌های مختلف در این خصوص تعامل خوبی برقرار شد و این بوستان نیز مورد افتتاح قرار گرفت.

نجفی درباره توافق با وزارت راه و شهرسازی درباره زمین‌های منطقه 17 و 18 نیز اظهار داشت: با توافق صورت گرفته 170 هکتار از زمین‌های راه‌آهن مناطق 17 و 18 در اختیار شهرداری قرار گرفت که در این رابطه 450 میلیارد تومان نیز شهرداری برای خرید زمین‌ها اختصاص داده است که از طریق املاک و امکانات و منابع شهرداری تهران پرداخت و تحویل شهرداری داده می‌شود.

وی گفت: طرح جامعی برای این زمین در نظر گرفته شده است که با توجه به اینکه عرض زمین کم است و بارگذاری زیادی نمی‌توان آنجا انجام داد بخشی از فضای این زمین تبدیل به فضای سبز می‌شود و بخش دیگر نیز کاربری‌های دیگری خواهد داشت.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنانش در خصوص پادگان 06 گفت: با پادگان 06 ارتش نیز هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم و اگر توافق لازم صورت بگیرد در قبال ارائه خدمات و املاک با ارتش اقدام خواهیم کرد.

نجفی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه خط 7 مترو چه زمانی افتتاح می‌شود، گفت: سال‌هاست یک سوم بودجه شهرداری تهران از طریق منابع غیرنقدی تأمین می‌شود و شهرداری بخشی از املاک در اختیار خود را به فروش می‌رساند تا برای فعالیت‌های عمومی خود هزینه کند.

وی ادامه داد: بودجه امسال شهرداری نیز بیش از 17 هزار میلیارد تومان به تصویب رسیده است که 6 هزار میلیارد تومان آن غیرنقدی است.

شهردار تهران افزود: قرار نبوده است ملکی فروخته نشود هنگامی که شهرداری ملکی را در اختیار دارد می‌تواند آن را تبدیل به احسن کند و برای دیگر خدمات شهر هزینه کند.

نجفی ادامه داد: حدود 400 میلیارد تومان بازگشایی مجدد خط 7 مترو بودجه نیاز دارد که البته با این مبلغ همه ایستگاه‌های خط 7 آماده نمی‌شود ولی ایمنی خط 7 لحاظ می‌شود و قابل استفاده خواهد شد.

وی بیان داشت: بنده امیدوار هستم قبل از سال 96 این خط مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار بگیرد و از همکارانم نیز خواسته‌ام که این مهم انجام شود. امیدواریم که خط 7 مترو را تا پایان امسال مورد بهره‌برداری قرار دهیم اگر هم تا آن موقع آماده نشد دلایل آن را به مردم توضیح خواهیم داد.

شهردار تهران درباره فاینانس خرید اتوبوس اظهار داشت: به دنبال تأمین هزار دستگاه اتوبوس برای شهر تهران از این طریق هستیم که در آینده 400 دستگاه وارد حمل‌ونقل عمومی می‌شود البته در حوزه حمل‌ونقل عمومی در صد روز گذشته کار مهمی انجام نداده‌ایم مقداری واگن مترو و اتوبوس جدید وارد حمل‌ونقل عمومی شد که اقدامات گسترده در این خصوص نیاز به منابع مالی زیادی دارد.

نجفی درباره بافت فرسوده نیز اظهار داشت: ریاست جمهوری نیز به نوسازی بافت فرسوده توجه ویژه‌ای دارد و طرحی را ارائه داده‌ایم که با همکاری بخش خصوصی نوسازی بافت فرسوده از پلاک به پلاک تبدیل به محله شود و در اجرای نوسازی بافت فرسوده شهرداری و وزارت راه و شهرسازی نیز دخیل هستند و در حال برنامه‌ریزی هستیم که با تعامل بخش خصوصی اقدامات لازم در این خصوص انجام شود.
706

کد خبر: 880005

وب گردی

وب گردی