حمایت صندوق ضمانت صادرات از صادر کنندگان در برابر نرخ ارز

رییس صندوق ضمانت صادرات از حمایت این صندوق از صادرکنندگان در برابر کاهش نرخ ارز خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز؛ سیدکمال سیدعلی رییس صندوق ضمانت صادرات ایران صبح امروز در مراسم تقدیر از صادرکنندگان برتر استان تهران گفت :صادرات نیروی محرکه اقتصاد است و البته نرخ ارز و نرخ سود و مشکلات با همتایان خود در چین و سایر کشورها باید رفع شود.

او با اشاره به افزایش 200 میلیون دلاری سرمایه صندوق ضمانت گفت: 40 تا 50 درصد کارمزد بیمه را تخفیف به صادرکنندگانی دادیم که دچار خسارت نمی شوند.

رییس صندوق ضمانت صادرات گفت :منطقه ما و کشورهای هدف صادراتی ما پر ریسک هستند و ما برای تسهیل صادرات شرایط ویژه ای را در نظر گرفتیم .

سید علی با اشاره به اهمیت صندوق ضمانت صادرات گفت :جایگاه صندوق ضمانت هنوز آن طور که باید شناخته شده نیست .

او گفت: دولت در یکسال و نیم گذشته کاهش 70درصدی حق بیمه صادرکنندگان را در دستور کار قرار داده ؛ این در حالی است که هر فردی که از خدمات صندوق استفاده کند، خدمات مناسبی دریافت خواهد کرد.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران با بیان اینکه سقف اعتباری بانک و کشور و نیز نرخ کارمزد از جمله مواردی است که در دنیا مدنطر قرار می گیرد، افزود: فرهنگ بیمه ای ایران ضعیف است و از 16 صادرکننده نمونه هفت شرکت عضو صندوق هستند.

او تصریح کرد: بازارهای هدف ایران ریسک بالایی دارد این در حالی است که صندوق ضمانت صادرات ایران، یکی از پشتیبان های اصلی صادرات کشور است .

سیدعلی گفت: 50 درصد حق بیمه صندوق اگر مشمول خسارت نشود، به صادرکننده عودت داده خواهد شد؛ این در حالی است که ضمانت نامه گمرکی نیز به جای ضمانت نامه بانکی از سوی صندوق داده می شود که امیدواریم ابلاغ شود؛ البته پرتفوی صندوق نیز سه برابر خواهد شد و امسال دو میلیارد و 100 میلیون دلار پوشش بیمه ای داده می شود.

او با بیان اینکه پوشش نوسانات نرخ ارز نیز در دستور کار قرار گرفته است گفت: البته مادر این صندوق کاهش نرخ ارز را ضمانت می کنیم که این ضمانت نامه تا پایان سال عملیاتی می شود؛ ضمن اینکه ضمانت نامه ای برای پوشش محتوای داخلی فاینانس در دستور کار برای صدور داریم.


402

کد خبر: 880027

وب گردی

وب گردی