نوربخش: جشنواره موسیقی فجر به بخش بین المللی نگاهی جدی تر دارد

مدیرعامل خانه موسیقی ایران، گفت: سی و سومین جشنواره موسیقی فجر با حضور برجسته ترین نوازندگان بین المللی برگزار می شود.

حمیدرضا نوربخش در نشست خبری سی و سومین جشنواره موسیقی فجر که صبح امروز در تالار وحدت برگزار شد، درباره چگونگی برگزاری این جشنواره، اظهار کرد: امسال در بخش موسیقی انقلاب 6 اجرای موسیقی داریم و همچنین برای اولین بار بخش کران موسیقی انقلاب را هم اضافه کردیم.

وی با اشاره به اینکه سعی شده امسال رویکرد بین المللی این جشنواره را تقویت کنند، ادامه داد: رویکرد بین المللی جشنواره امسال نسبت به سال گذشته بسیار قوی تر شده است. امسال نگاه من به این جشنواره جدی تر از سال های گذشته است چراکه اگر این فستیوال جهانی شود و در دنیا به درستی شناخته شود باید توجه بیشتری به این بخش شود.

مدیر عامل خانه موسیقی ایران با اشاره به اینکه با مدیران فستیوال های جهانی موسیقی ارتباط نزدیک برقرار کرده اند، یادآور شد: مدیران این فستیوال ها هنرمندان مطرح بسیاری را به ما معرفی کرده اند که از چهره های شاخص این عرصه هستند. سعی کردیم با در نظر گرفتن تنوع، از هنرمندان بسیاری برای این جشنواره دعوت کنیم.

نوربخش با اشاره به تنوع موسیقی و کشورها در جشنواره موسیقی فجر امسال، گفت: امسال در جشنواره از سبک های مختلف موسیقی از مدرن ترین ها تا موسیقی کلاسیک و از کشورهای مختلف مانند مغولستان، پرتغال، فرانسه و ایتالیا هم افراد سرشناسی مانند مانوکچه را دعوت کردیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه جشنواره امسال رقابتی نیست، یادآور شد: در فستیوال امسال موضوعاتی تعیین می شود که سال گذشته هم مطرح بود اما برنامه امسال در واقع رقابتی نیست که فراخوان داشته باشد.

مدیرعامل خانه موسیقی ایران در ادامه درباره معیار انتخاب گروه های موسیقی در بخش تلفیقی، گفت: نام تلفیقی هنوز هم مشخصات کاملی ندارد که بخواهیم بر اساس استانداردهای خاصی افراد را انتخاب کنیم. تلفیقی یک واژه عام است که به سلیقه افراد بستگی دارد چه برداشتی از هر اجرا داشته باشند.

نوربخش ادامه داد: در جشنواره موسیقی فجر امسال دو موضوع وجود دارد، نظر کارشناسان حوزه های مختلف موسیقی و پذیرش گروه های مختلف موسیقی بسیار تاثیر گذار است. احتمال دارد که ما یک گروه را دعوت کنیم اما خود گروه به دلایل مختلف آمادگی حضور و اجرا در این فستیوال را نداشته باشد.

وی درباره بخش پاپ این فستیوال، یادآور شد: سبک پاپ موسیقی همانطور که از نامش پیداست به گروه های پر مخاطب تعلق می گیرد چرا که این حوزه برای عموم مردم بوجود آمده است. ریکاردو ریور از پرتغال که طرفداران جهانی بسیاری دارد را برای این سبک موسیقی دعوت کرده ایم.

مدیرخانه موسیقی ایران درباره چگونگی انتخاب سایت های فروش بلیت، خاطر نشان کرد: انتخاب سایت های مختلف برای فروش بلیت اجراهای این جشنواره به تضمین فروش، اسپانسر و خدمات و درصد کارمزد بستگی دارد اما آنطور که عده ای به شرایط بحرانی و مافیا ربط می دهند، نیست چراکه ما به دنبال فروش بیشتر در این جشنواره هستیم.

503

کد خبر: 880070

وب گردی

وب گردی