شفافیت درونی، تعاونی ها را کارآمد می کند

مدیر عامل بانک توسعه تعاون از آمادگی این بانک برای ارائه تسهیلات به منظور گسترش طرح های ملی اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ «حجت ا...مهدیان» روز دوشنبه در همایش «تعاون، راه سوم اقتصاد» که در مجموعه «تلاش» شهر تهران برگزار شد، فعالیت های بانک توسعه تعاون را در شهرستان ها پررنگ تر از تهران عنوان کرد.
وی اظهار کرد: در مجموع ٣٢ هزار میلیارد تومان به منظور توسعه طرح های اشتغال روستایی و اشتغال فراگیر در نظر گرفته شده که رقم قابل قبول و کم نظیری است.
رئیس هیأت مدیره بانک توسعه تعاون تصریح کرد: بزودی تسهیلات از طریق بانک های عامل پرداخت می شود.
مهدیان با اشاره به خوش حساب تر بودن مشتریان زن، ادامه داد: آمادگی لازم برای اختصاص تسهیلات بانکی به زنان تعاونگر در بخش های اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی داریم.
او نسبت به افزایش خدمات بانکی در بخش بنگاه های کوچک نسبت به سال گذشته اظهار امیدواری کرد.
معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این همایش تأکید کرد: تا زمانی که شفافیت در سیستم های حسابرسی، انتخاباتی و درونی تعاونی ها وجود نداشته باشد، این بخش کارامد نمی شود.
احمد میدری با ارایه تحلیلی علمی درباره چالش های پیش روی تعاونی ها، گفت: در دنیای غرب و همزمان با رشد سرمایه داری، برای کاستن از چهره خشن سرمایه داری بخش های خصوصی و تعاونی شکل گرفتند.
معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی تصریح کرد: حضور تعاونی ها در کنار نظام های سرمایه داری غرب منجر به نفع عمومی مردم و نتایج مثبت زیادی شد.
میدری، مشکلات تعاونی های کشورمان را به دو دسته درونی و بیرونی تقسیم کرد و گفت: معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صدد حل مسایل و مشکلات بیرونی است اما خود تعاونی ها نیز باید برای حل مشکلات درونی شان اقدامات جدی انجام دهند.
او با نقد عملکرد بانک ها در کشور، اظهار کرد: بر اساس مطالعات انجام شده، تنها ١٢درصد خانواده های ایرانی از تسهیلات بانکی (وام) استفاده می کنند و دسترسی دهک های ثروتمند جامعه به این تسهیلات، سه برابر دهک های فقیر است؛ بنابر این سیستم های بانکی با این شیوه، فقر را تشدید می کنند.
میدری با بیان اینکه سیستم های بانکی کشور، عمیق و بزرگ نیستند،خواستار تغییر در شیوه توزیع تسهیلات در بانک ها شد.
معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی همچنین از برگزاری نشست با یکی از تعاونی های بزرگ لبنیات هند که سیزدهمین تولید کننده لبنیات دنیا به شمار می رود، در آینده نزدیک خبر داد.
منبع: ایرنا
403

کد خبر: 880121

وب گردی

وب گردی