نارضایتی مردم از کیفیت پایین نان نانوایی‌های آزاد پز است

فرماندار اهواز با بیان اینکه درباره نانوایی‌های متخلف مقرر شده است که تعزیرات به صورت جداگانه رسیدگی کند گفت: بیشترین نارضایتی مردم مربوط به کیفیت پخت نان، نانوایی‌های آزاد پز است.

نبی الله خون میرزایی فرماندار اهواز درباره کیفیت نان و اعتراضاتی که در این خصوص شده است در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز، گفت: جلسه کارگروه نان و آرد مرتب در سطح شهرستان تشکیل می‌شود و مقرر شده است که بازدیدهای مشترکی میان فرمانداری، مرکز بهداشت و نظارت بر بهداشت پرسنلی در نانوایی ها صورت بگیرد.

وی افزود: درباره نانوایی‌های متخلف مقرر شده است که تعزیرات به صورت جداگانه رسیدگی کند؛ بیشترین نارضایتی مردم از کیفیت پخت نان مربوط به نانوایی‌های آزاد پز است.

میرزایی با بیان اینکه قیمت نان تا الان هیچ تغییری نداشته است گفت: برای تغییر کیفیت نان و بهبود عملکرد نانوایان رایزنی‌هایی طی جلسات مختلف با اتحادیه نانوایان صورت گرفته است و تمهیدات مختلفی اندیشیده شده است.

فرماندار اهواز در ادامه خاطرنشان کرد: خریدار و مشتری آنچه مدنظر دارد کیفیت نان است و تخصصی به لحاظ فنی برای تشخیص کیفیت آرد مصرفی و نحوه پخت آن وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه عوامل مختلفی بر کیفیت نان اثرگذار است گفت: کیفیت آب، پایین بودن دستمزد کارگران، کیفیت آرد مصرفی، دو قیمتی بودن نان، نبود کارگر ماهر، کیفیت گندم، سیلوهای آرد، شرایط خرید و حمل و نقل باید مورد بررسی و توجه قرار بگیرد.

خون میرزایی در پایان تصریح کرد: از طریق مرکز بهداشت هر ناحیه و از طریق دستگاه‌های ذی‌ ربط اتحادیه آرد و نان توصیه‌ و تذکرات لازم به نانوایی‌های متخلف و غیرمجاز و نانوایی‌هایی که کیفیت پخت پایین دارند ارائه شده است.

900/902

کد خبر: 880153

وب گردی

وب گردی