تکذیب دریافت وجه نقدی از دانش آموزان مدرسه تربیت خنداب

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی دریافت وجه نقدی از دانش آموزان مدرسه تربیت خنداب را تکذیب کرد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، شب گذشته خبری مبنی بر آن که مدرسه تربیت شهرستان خنداب به اجبار از دانش آموزان آن مدرسه ۴۰ هزار تومان دریافت می کند و در صورت عدم پرداخت این مبلغ، دانش آموز مربوطه تنبیه و یا از مدرسه اخراج می شود در شبکه های مجازی منتشر شد؛ به دنبال این موضوع خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز) گفت وگویی با مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی داشته که در ادامه آورده می شود؛

شهریار فولادوند با تکذیب خبر دریافت پول اجباری از دانش آموزان مدرسه تربیت در شهرستان خنداب، در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: ما در آموزش و پرورش مراقبت می کنیم تا هیچ وجهی خارج از ضوابط و مقررات از هیچ دانش آموزی دریافت نشود.

وی ادامه داد: فرآیند دریافت وجه از دانش آموزان در مدرسه ها از طریق شوراهای درون مدرسه، انجمن اولیا و مربیان و نهایتا در شورای آموزش و پرورش باید طی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با بیان این که نفس تنبیه غلط و خلاف قانون است، تصریح کرد: در هیچ جای استان مرکزی هیچ دانش آموزی حتی در مدارس استعدادهای درخشان طبق مصوبه قانونی شورای عالی آموزش و پرورش به هیچ وجه به واسطه ندادن وجه نقدی از مدرسه اخراج یا تنبیه نشده و نخواهد شد.

وی ادامه داد: اگر چنین مساله ای اتفاق افتاده باشد من با تمام عوامل آن مدرسه برخورد خواهم کرد، اما چنین موضوعی نبوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به این موضوع که نفس خبر صحیح نیست، اظهار داشت: انتشار اخباری در شبکه های اجتماعی بدون این که جزئیات مساله و صحت خبر اعلام شود نمی توان مراتب تصمیم گیری راجع به آن موضوع مطرح شود.

فولادوند افزود: ما همیشه اعلام کرده ایم اگر کسی از جریان کار مدارس به نوعی گلایه دارد اول به بازرسی منطقه رجوع کند و در صورت نبود به بازرسی استان مراجعه و یا اطلاع دهد.

وی گفت: ما به شدت با مسائل سوء جریان برخورد خواهیم کرد اما اطمینان می دهم که هیچ شخصی وجهی را به اجبار از مردم دریافت نخواهد کرد مگر این که دارای مصوبه انجمن یا شورا باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: اگر کسی از جریانی در مدرسه ای نگران است باید به اداره شهرستانش مراجعه و اطلاع دهد و یا حتی به صورت تلفنی به ما اطلاع دهد تا ما آن موضوع را بررسی و در صورت صحت با عوامل برخورد خواهیم کرد.

901/900

کد خبر: 880157

وب گردی

وب گردی