صنعاء فریب توطئه را نمی خورد و تسلیم نمی شود

رییس روزنامه رای الیوم در تحلیل خود درباره آخرین درگیری های صنعاء اعلام کرد که یمن هرگز پرچم های سفید را بالا نمی گیرد و قاتل فرزندان و نابودگر میراث تمدن و بشریت خود را فراموش نمی کند.

ترجمه اختصاصی ایسکانیوز- تا چهار روز پیش نوشتن مطلب در خصوص یمن یک روند ساده و آسان بود زیرا تصویر روشن بود، یک تجاوز نظامی با هواپیماهای آخرین مدل، موشک و مهمات مردم فقیر و نیازمند یمن را بمباران می کند، مردمی که سه چهارم آنها با قحطی و بیماری کولیرا دست و پنجه نرم می کنند و ناگهان خود را در بیمارستان و مجلس عزای خود پیدا می کنند.

بمباران هوایی ، دریایی و زمینی علیه مردم یمن تقریبا از سه سال پیش شروع شد در حالی که با محاصره شدید که از حداقل کمک های انسانی جلوگیری می شود، مواجه می شوند.

در طرف دیگر یک ائتلاف عربی وجود دارد که همه برنامه ها و نقشه هایش ناکام ماند و در یک پیچ وخم خونین است که نمی داند چگونه از آن بیرون بیاید.

اما امروزه همه چیز زیر و رو شد متاسفانه فتنه پیروز شده است زیرا که اتحاد ملی یمن که یک ائتلاف مقاوم و ضد ائتلاف عربی بود را فروپاشید.

اتحاد ملی یمن در بیشتر جبهه ها پیروز از میدان خارج می­ شد تا آن جا که ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان را در موضع جنایات جنگی در قبال تمام جهان قرار داد و پیامد های مالی و اخلاقی را بر دوش این کشور سنگین کرد اما پیمان ائتلاف انصارالله بهم خورد و اصلاح آن به سختی صورت می گیرد، عربستان و امارات و دو غول رسانه ای آنها این فرصت طلایی را غنیمت شمردند، فرصتی که سال های زیاد و میلیاردها دلار خرج آن کردند تا این که امروز شاهد پختگی آن هستند.

نمی خواهیم که ریشه های اختلاف را بررسی کنیم و سرزنش را به جهت خاصی تحمیل کنیم زیرا که هر دو طرف مرتکب اشتباهاتی شدند . محبت نسبت به این دو برای ما یکسان است و ما مطمئنیم که این بحران و همه بحران های ناشی از آن را پشت سر می گذارند و در یک جهان مشترک با حاکمیت محبت و همزیستی زندگی می کنند.

آن که اعتقاد دارد که یمن فریب توطئه را بخورد و پرچم سفید را بالا بگیرد، اشتباه کرده است. همچنین این کشور هرگز قاتل فرزندان و نابودگر میراث تمدن و بشریت خود را فراموش نمی کند. بحران این کشور تمام شدنی نیست و صنعاء به هیچ وجه بعد از شکست نظامی آرام نمی گیرد.

هر چند انصارالله به تنهایی نمی توانند حاکم یمن شوند ولی هرگز تسلیم نمی شوند حتی اگر تعداد کشورهای ائتلاف عربی به 100 برسد و یا حزب کنگره و قبیله های یمنی به آنان بپیوندند. انصارالله اگر صنعاء را از دست بدهند و در صعده مستقر شوند بعید است که سلاح خود را کنار بگذارند.

"توافق، نه معاملات" عنوان برجسته ای برای امنیت و ثبات در یمن است و پایان دادن به تجاوز تنها راه حل ائتلاف عربستان است . "همه مردم یمن عرب هستند بلکه از اعراب اصیل بخشنده و شرافتمند میباشند و نمیتوان آن ها را ایرانی دانست".

انصارالله نباید ارث پدری و اصالت خود را رها کنند هر چند در نظر دیگران مرتکب اشتباه شدند ، باید به آنان گوشزد کرد که اشتباهاتشان از بیتجربگی است و نه از بد ذات بودن آنها.

هیچ یک از احزاب علی عبدالله صالح ، انصارالله، نیروهای مشروع در ریاض و طرفداران تجزیه طلب جنوب یمن مگر با تفاهم و توافق و ترجیح دادن مصلحت یمن بر همه مصالح و همچنین دوری جستن از تمایل به نیروی خارجی اعم از عربی و غربی بر یمن حکومت نمی کند.

الان وقت آن رسیده که همه (خارجی و داخلی) از این بحران یمن درس عبرت بگیرند و بدانند که مردم یمن با بدترین شرایط موجود تا آخرین قطره خون با دشمنان می جنگند.

اعتراف می کنیم که در این روزها، فتنه در یمن به نوعی پیروز شده است اما این فتنه زود گذر خواهد بود و اراده مردم یمن را تضعیف نمی کند.

کد خبر: 880166

وب گردی

وب گردی