شاهد مهاجرات مردم به مناطق دیگر در استان سیستان‌وبلوچستان هستیم/ پیامدهای مشکلات معیشتی مردم

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، گفت: ما امروز به دلیل مشکلات معیشتی و خشکسالی شاهد مهاجرت مردم استان سیستان و بلوچستان به مناطق دیگر هستیم که خالی شدن این منطقه از سکنه مشکلات امنیتی برای کشور در پی خواهد داشت.

به گزارش ایسکانیوز، حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلی اصل امروز کشور بیکاری جوانان است که محدود به یک منطقه خاص نیست و مردم در استانهای مختلف با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی با اشاره به وضعیت توسعه استان سیستان و بلوچستان افزود: استان سیستان و بلوچستان محرومترین استان کشور است و ما در استان یک صنعتی که بتواند برای مردم اشتغال ایجاد کند را نداریم.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: امروزه ما شاهد مهاجرت ساکنان استان سیستان و بلوچستان از استان هستیم که به عنوان مثال مهاجرتهای زیادی از منطقه سیستان به دلیل خشکسالی و خشک شدن دریاچه هامون صورت گرفته است.

شهریاری خاطرنشان کرد: چنانچه این مهاجرت‌ها از استان ادامه پیدا کند ما شاهد خالی شدن مرزهای کشورمان و بروز مشکلات امنیتی در کشور خواهیم بود که این مسأله هزینه‌های زیادی را برای دولت به همراه خواهد داشت.

وی در پایان گفت: مشکلات معیشتی و به ویژه مشکل اشتغال باعث بروز مشکلاتی در استان شده که از جمله آن می‌توان به مشکل حاشیه‌نشینی اشاره کرد و ما امروز به عنوان نمونه ما در شهر زاهدان 250 تا 300 هزار حاشیه‌نشین داریم.

منبع: فارس

کد خبر: 880171

وب گردی

وب گردی