ارائه خدمات درمانی رایگان به مردم در رزمایش امداد و درمان ارتش

رئیس اداره بهداشت، درمان و امداد قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء از ارائه خدمات درمانی رایگان به مردم در رزمایش مردم یاری محمد رسول الله(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، امیر سرتیپ دوم علیرضا نائینی رئیس اداره بهداشت، درمان و امداد قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) ارتش در حاشیه رزمایش بزرگ امداد و درمان ارتش طرح مردم یاری محمد رسول الله (ص) درباره اهداف و خدماتی که این قرارگاه در قالب رزمایش انجام می دهد، اظهارداشت: براساس فرامین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و اداره بهداشت، امداد و درمان ارتش مقرر شد همزمان با میلاد با سعادت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) رزمایش مردم یاری در شرق و جنوب شرق کشور برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم اجرا می شود.

وی ادامه داد: نیروی هوایی، دریایی و زمینی ارتش در این رزمایش در استان سیستان و بلوچستان ارائه خدمت می کنند و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) ارتش در استان خراسان جنوبی منطقه سربیشه روستای سلم آباد مستقر است.

نائینی در خصوص خدماتی که در قالب این رزمایش توسط ارتش به مردم ارائه می شود اظهار داشت: همه خدماتی که در رزمایش امدادی ارائه می شود کاملا رایگان است. ما در زمینه بهداشت مسئله واکسیناسیون دوگانه را انجام می دهیم و در بخش دیگر معاینه تنبلی چشم و همچنین آموزش بهداشت دهان و دندان به کودکان و نوجوانان همراه با اهدای بسته بهداشتی در مدارس و دبیرستان‌ها را انجام می دهیم.

وی ادامه داد: همچنین در زمینه بهداشت روان، تیم های روانشناسی در رزمایش حضور دارند و به مردم در این باره خدمات بهداشت روان و مشاوره ارائه می دهند.

رئیس اداره بهداشت، درمان و امداد پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) ارتش گفت: در این رزمایش خدماتی در زمینه پیشگیری از دیابت صورت می گیرد و همه مراجعه کنندگان به بیمارستان صحرایی توسط کادر درمانی مورد تست بیماری دیابت قرار می گیرند.

وی افزود: در حوزه درمان متخصصین اطفال، داخلی، جراح مغز و اعصاب، ارتوپدی، ارولوژی، جراحی کلیه و مجازی ادرار، جراحی عمومی و دندان پزشکی در رزمایش حضور دارند و به مراجعه کنندگان خدمات لازم و دارو ارائه می دهند.

امیر نائینی درباره خدمات دندان پزشکی توسط بیمارستان صحرایی پدافند هوایی خاتم انبیاء ارتش گفت: سامانه متحرک دندانپزشکی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء ارتش با دو یونیت سیار و یک یونیت ثابت اعمال تخصصی پزشکی از جرم گیری تا عصب کشی و آموزش بهداشت دهان و دندان به مردم خدمات می دهند.

وی در پایان تصریح کرد: در بعد فرهنگی هم همزمان با رزمایش، با خانواده های شهدا و ایثار گران دیدار و از آنها تجلیل به عمل می آید.

منبع: مهر

کد خبر: 880186

وب گردی

وب گردی