طرح توانمندسازی جوانان و افزایش خودباوری در شهرستان دشتی اجرا می‌شود

مدیر آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با اشاره به ارائه مهارت‌آموزی بر اساس ظرفیت‌های مناطق گفت: طرح توانمندسازی جوانان و افزایش خودباوری در شهرستان دشتی اجرا می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز،عبدالرسول کازرونی ظهر امروز در بررسی روند اجرای طرح‌های مهارت‌آموزی در دشتی، با بیان اینکه نقش فنی و حرفه‌ای در مهارت افزایی افراد بسیار با اهمیت است اظهار داشت: شهرستان دشتی ظرفیت بالایی برای توانمندسازی نیروی انسانی و توسعه مهارت آموزی دارد و باید با تلاش و همدلی مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان زمینه‌های توسعه اشتغال پایدار در شهرستان مهیا شود.

وی با تاکید بر نقش مهم مهارت افزایی در حل مشکلات بیکاری تصریح کرد: آموزش‌های فنی حرفه‌ای راهگشا و کمک کاری بزرگ برای توسعه سیاست‌های اشتغال دولت محسوب می‌شود تا افراد را به سمت خوداتکایی، مهارت افزایی، توانمندسازی و در نهایت اشتغال هدایت کنند.

کازرونی بر نقش آموزش‌های فنی و حرفه ای در توانمندسازی جوانان و افزایش خودباوری آنان در شهرستان دشتی تاکید کرد و افزود: نقش آموزش در توسعه و تحقق اهداف جامعه بسیار کلیدی است و جامعه امروز بیش از پیش به مهارت‌آموزی نیاز دارد که در این میان نقش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برای اشتغال جوانان جویای کار بسیار جدی است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر با اشاره به اینکه کشورهایی در چرخه تولید و اشتغال موفق عمل کرده‌اند که از سیستم فنی و حرفه‌ای قوی بهره‌مند بوده‌اند، تصریح کرد: تعامل مجموعه فنی و حرفه ای دشتی با بیشتر نهادهای فعال در شهرستان نقش مهمی برای اعتلای مهارت و اشتغال جوانان دارد و این تلاش شایسته تقدیر است.

وی از تحقق سیاست‌های اقتصادمقاومتی در مهارت‌افزایی خبرداد و خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست اقتصاد مقاومتی و اهمیت آن در شرایط کنونی کشور موضوع آموزش فنی و حرفه‌ای می‌تواند به‌عنوان یک پایه مهم اقتصاد مقاومتی به‌شمار آید و این محقق نمی‌شود جزء با تلاش کارکنان خدوم آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر که تمام توان خود را در این راه بکار بسته‌اند.

کازرونی به ظرفیت‌های اشتغال زایی در دشتی پرداخت و بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های اشتغال‌زایی طرح توانمندسازی جوانان و افزایش خودباوری در شهرستان دشتی اجرا می‌شود.

منبع: تسنیم

902

کد خبر: 880244

وب گردی

وب گردی