جهاددانشگاهی پل ارتباطی برای کاربردی کردن دانش است

رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم‌پایه زنجان گفت: جهاددانشگاهی با توجه به موقعیتی که دارد می‌تواند پل ارتباطی برای کاربردی کردن دانشی که در دانشگاه‌ها وجود دارد برای استفاده در سطح جامعه باشد.

به گزارش ایسکانیوز، بابک کریمی در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن‌بازار اظهار کرد: دانشگاه علوم‌پایه در حوزه علوم پایه تنها دانشگاه ماموریت‌گرای کشور است و علاوه بر قانون برنامه توسعه ششم در صحبت‌های مقام معظم رهبری بحث توسعه علوم‌پایه به عنوان یکی از محورهای اساسی توسعه کشور مطرح شده که این صحبت‌ها جایگاه دانشگاه تحصیلات تکمیلی و اقدامات این دانشگاه را در این حوزه نشان می‌دهد.

رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم‌پایه زنجان گفت: پژوهش‌های این دانشگاه در مرز دانش است و بسیاری از مطالعات با رویکرد نو بودن کارها است که در جوامع علمی ارزشمند و تاثیرگذار باشد. همچنین توسعه ارتباطات بین‌المللی در بحث پژوهش از نکاتی است که بسیار مورد توجه دانشگاه علوم‌پایه قرار دارد و همکاران در حوزه‌های مختلف پژوهشی با توجه به این محورها ترغیب به فعالیت می‌شوند و به دلیل اینکه بتوانند مرزهای دانش را توسعه دهند، ارتباطات بین‌المللی خود را حفظ کنند.

کریمی با اشاره به فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه پژوهش تاکید کرد: جهاددانشگاهی با توجه به موقعیتی که دارد می‌تواند پل ارتباطی برای کاربردی کردن دانشی که در دانشگاه‌ها وجود دارد برای استفاده در سطح جامعه باشد که در این حوزه کارهای زیادی انجام داده و می‌تواند بیشتر هم کار کند.

رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم‌پایه زنجان در خصوص تعاملات موجود بین دستگاه‌های دخیل در امر پژوهش، گفت: تعاملات راضی‌کننده نیست ولی روند خوب و رو به رشدی دارد که هر سال بهتر از سال قبل می‌شود ولی تا رسیدن به نقطه ایده‌آل فاصله داریم.

کریمی با اشاره به راهکاری اثرگذار در تقویت این تعاملات، در گفت‌وگو با ایسنا، خاطرنشان کرد: برگزاری نشست‌های علمی به شیوه پویاتر بین دانشگاه‌ها و ارتباط بین اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در حوزه‌های مختلف پژوهشی و برگزاری دوره‌های آموزشی و پژوهشی مختلف در دانشگاه‌ها که افراد از دانشگاه‌های مختلف بتوانند در این دوره‌ها شرکت کنند، می‌تواند موثر باشد.

901

کد خبر: 880366

وب گردی

وب گردی