حفظ دستاوردهای دینی و انقلابی، با توانمند‌سازی همه‎جانبه دانشگاهیان میسر است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: از یک استاد دانشگاه انتظار می‌رود برای دانشجویان نه فقط در زمینه رشته تخصصی بلکه در تمامی ‌جهات از جمله مباحث فرهنگی و اجتماعی، راهنما و الگوی مناسبی باشد.


به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام عباسعلی حیدری در نشست هم‌اندیشی استادان دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با موضوع تبیین جایگاه جمهوری اسلامی ایران در هندسه قدرت جهانی گفت: در راستای معرفت افزایی و بصیرت افزایی استادان و اعضای هیات علمی باید در زمینه‌های مختلف تربیتی، اقتصادی و سیاسی جلسات ویژه‌ای با این موضوعات برگزار شود.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با تبریک هفته وحدت و ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: ما باید در راستای زندگی خود از سیره نبوی(ص) الگو برداری کنیم و آن را در تمامی ابعاد و مراحل زندگی به مرحله اجرا در آوریم.
حجت‌الاسلام حیدری با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره استادان دانشگاه‌ها خاطر نشان کرد: استادان فرماند‌هان عرصه جنگ نرم هستند و فضای امروز جامعه، فضای تقابل و تضارب وسیعی است آن‌چنانکه همه گنجینه‌های مادی و معنوی ما در معرض تهدید استکبار جهانی است پس هم باید در موضع تدافعی از دستاوردهای دینی، انقلابی و ملی خود دفاع کنیم و هم در راستای پیشرفت و توانمند‌سازی همه جانبه علمی دانشگاهیان و فرهیختگان تلاش کنیم.
وی همچنین کتاب سنن النبی اثر علامه طباطبایی(ره) را کتاب معتبر و مستندی دانست و بیان داشت: پیامبر گرامی اسلام(ص) و چهره درخشان ایشان بهتریت نمونه و الگو برای زندگی بشر است.


دکتر احمد آذین دبیر هم‌اندیشی استادان دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان نیز در این نشست گفت: تا کنون حدود 90 نشست هم‌اندیشی استادان با موضوعات مختلف اقتصادی، سیاسی، دینی و فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان برگزار شده که با توجه به نیازهای ضروری جامعه و دانشگاهیان، لزوم چنین جلساتی برای استادان امری مهم و اساسی است.
دکتر آذین سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با تبریک پیروزی جبهه مقاومت بر پدیده شوم و خبیث داعش و تشکر از سردار قاسم سلیمانی اظهار داشت: امنیت امروز ایران و منطقه، فراهم شده خون شهدای مدافع حرم بوده و این شهیدان در امتداد شهدای دفاع مقدس هستند که چنین امنیتی را برای جمهوری اسلامی ایران فراهم آورده‌اند و امنیت بستر هرگونه کار و فعالیتی از جمله علمی و پژوهشی برای جامعه دانشگاهی و دانشجویان است.
وی با تبریک 16 آذر روز دانشجو و مناسبت‌های ماه ربیع‌الاول از جمله میلاد پیامبر مهر و رحمت حضرت رسول(ص) بیان کرد: نفی استبداد، سلطه‌گری و استعمار ستیزی منشاء جنبش‌های دانشجویی است و هدفش آمریکا و کشورهای سلطه‌گری است که قصد دخالت در امور کشورهای دیگر را دارند و در این زمینه دانشجویان باید بسیار هوشمندانه در مقابله با جبهه استکبار بایستند.
دکتر حسن لاسجردی متخصص علوم استراتژیک و سخنران مدعو این نشست نیز نقش استادان دانشگاه‌ها در تنویر افکار دانشجویان و دیگر اقشار جامعه را بسیار مهم دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران در حوزه دفاعی به عنوان یک قدرت مهم در منطقه است.
وی افزود: فرهنگ ایثار و مقاومت در ایران بسیار فراگیر است و نکته مهم‌تر این است که ایران کشوری است که قابلیت‌های بسیاری در حوزه‌های تاثیرگذار علمی، فرهنگی، سیاسی و... در کل جهان دارد.
وی در پایان این نشست به سئوالات استادان در مورد نقش جمهوری اسلامی ایران در هندسه قدرت جهانی پاسخ داد.

کد خبر: 880373

وب گردی

وب گردی