عرضه محصولات پالایشگاه پلاسمای کرمان به بازار در آینده نزدیک

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: نوع محصولات و تکنولوژی پالایشگاه پلاسمای کرمان با سایر پالایشگاه‌هایی در که در حال تأسیس در کشور است متفاوت بوده و در آینده بسیار نزدیک محصولات نوع اول و دوم این پالایشگاه به بازارهای کشور عرضه خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر «عباس پرداختی» با اشاره به راه‌اندازی مرکز نوآوری سلامت در کرمان اظهار کرد: یکی از اهداف راه‌اندازی این مرکز، تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه سلامت بوده است.

وی با بیان این‌که سالی 200 تن گیاه دارویی به صورت خام از استان کرمان خارج می‌شود، اظهار کرد: متأسفانه امروز شاهد هستیم که سهم کرمان ها از 1500 میلیارد تومان گردش مالی تولید دارو و 50 هزار میلیارد تومان گردش مالی غذا – لوازم آرایشی و بهداشتی تقریباً صفر است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان این‌که هنوز در کرمان به این باور نرسیده‌ایم که باید پژوهش و فناوری را به محصول تبدیل کنیم، اظهار کرد: متأسفانه با این‌که به‌عنوان یکی از مراکز مهم تولید پسته در دنیا قرار داریم اما شاهد هستیم هیچگونه محصولات جانبی از پسته نظیر روغن و یا شامپو و ... در استان کرمان تولید نمی‌شود در حالی که رقیب ایران و کرمان در تولید پسته یعنی کالیفرنیای آمریکا در حال تولید مشتقات پسته است و سود فروش این محصولات برای آمریکایی‌ها بیشتر از فروش خود محصول پسته است.

پرداختی با بیان این‌که هدف از راه‌اندازی مرکز نوآوری سلامت در سال 94 در کرمان با حضور معاون علمی رئیس‌جمهور خلق ثروت از علم و دانش است، اظهار کرد: یکی از اقداماتی به که به طوری جدی در دستور کار این مرکز می‌باشد، راه‌اندازی مرکز نوآوری دانش‌آموزی در کرمان برای نخستین بار است.

وی ادامه داد: هر سال شاهد هستیم که دانش‌آموزان کرمانی در جشنواره‌های خوارزمی و بین‌المللی رتبه‌های خوبی در سطح ملی و بین‌المللی کسب می‌کنند اما متأسفانه بازگشت این نخبگان به استان محدود است و این افراد جذب پایتخت و یا کشورهای دیگر می‌شود که راه‌اندازی مرکز نوآوری دانش‌آموزی می‌توانند سبب ایجاد انگیزه برای نخبگان دانش‌آموزی برای برگشت به کرمان شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان در ادامه با انتقاد از این‌که 70 درصد گردش مالی شرکت‌های بزرگ صنعتی استان در تهران می‌باشد اما آلاینده‌های صنعتی برای خود کرمانی‌هاست، اظهار کرد: استان کرمان بیشترین میزان گردش مالی را در حوزه معدن در کشور را دارد اما متأسفانه شاهد هستیم که بیشتر پول این شرکت‌ها در بانک‌های تهران است که این گلایه را نیز در دیدار اخیر با استاندار کرمان اعلام کردیم.

پرداختی با بیان این‌که استقرار شتاب‌دهنده ها و افزایش ارتباط صنعت و دانشگاه هم‌چنین تکمیل زنجیره تولید تا محصول از دیگر برنامه‌های مرکز نوآوری سلامت در کرمان است، در گفت‌وگو با ایسنا، یادآور شد: یکی از اقدامات بسیار خوب دولت تدبیر و امید در استان کرمان، راه‌اندازی پالایشگاه پلاسما است که می‌تواند سهم کرمان را از 1200 میلیارد تومان گردش مالی پالایشگاه‌های پلاسمای کشور افزایش دهد و به‌زودی محصولات نوع اول و دوم این پالایشگاه به بازارهای کشور عرضه خواهد شد.

901

کد خبر: 880447

وب گردی

وب گردی