از فردا هوا سردتر می شود/برف و باران آخر هفته در ۱۷ استان کشور

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع هواشناسی از کاهش دما در نیمه شمالی کشور خبر داد و گفت: در روزهای پایان هفته برف و باران ۱۷ استان کشور را در بر می گیرد.

به گزارش ایسکانیوز احد وظیفه با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور از صبح پنج شنبه گفت: برای تعطیلات پیش رو در بیشتر استان های کشور هوای بارانی و در ارتفاعات و جاده ها کولاک برف پیش بینی می شود. با توجه به اینکه تغییر توده هوا در کشور رخ می دهد، وزش باد کولاک به همراه دارد.

وی ادامه داد: براساس نقشه های پیش بینی از روز پنج شنبه برای استان های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان،بخش هایی از خراسان شمالی، همدان، لرستان، زنجان، قزوین،ایلام، شمال خوزستان، کهگیلویه، کرمانشاه، سمنان و تهران بارش باران پیش بینی می شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع هواشناسی افزود :روز جمعه بر شدت بارش ها افزوده شده و بیشترین بارش را در استان های گیلان و مازندران شاهد هستیم. بارش در جاده های کوهستانی این استان ها به همراه تهران و سمنان به شکل برف است. رانندگان باید منتظر کولاک برف در جاده های کوهستانی بوده و علاوه بر رعایت قانون،تجهیزات ایمنی به همراه داشته باشند.

وی با اشاره به سرد شدن هوا گفت: در سه روز پایانی هفته دمای هوا کاهش می یابد. این درحالی است که امروز حداقل دمای هوا در تهران به ۱ درجه بالای صفر رسید اما کرمان دمای منفی ۱۲ درجه زیر صفر را تجربه کرد.

مهر

700

کد خبر: 880472

وب گردی

وب گردی