بیش از ۱۳ هزار کالای داخلی در حوزه پالایش و پخش کد طبقه‎بندی دریافت کرده‎اند

مدیر بازرگانی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‎های نفتی با اشاره به این‎که تاکنون بیش از ۱۳ هزار و ۶۰۰ قلم کالای ساخت داخل در حوزه پالایش و پخش، کد طبقه‎بندی دریافت کرده‎اند، گفت: بسیاری از این تجهیزات دارای ارزیابی کیفی عام و ارزیابی فنی و بازرگانی هستند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، علی زیار در نشست مشترک انجمن سازندگان و مدیران این شرکت با تاکید بر سیاست‌های کلی نظام مبنی بر حمایت ویژه از تولیدات داخلی افزود: این شرکت در مسیر حمایت از توانمندی‎های داخلی بسیار پیشتاز عمل کرده است.

زیار تصریح کرد: مذاکره مستقیم لازمه پیشبرد کار است و سازندگان باید با توجه به نیازهای این شرکت تجهیزات مورد نیاز را ساخته و در اختیار قرار دهند؛ زیرا که این موضوع باعث ایجاد اشتغال، ارتقای توانمندی‎های فنی و مهندسی داخلی و عدم وابستگی به کشورهای خارجی می شود.

همچنین رضا خیامیان، رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت هم در این نشست که روز گذشته (۱۳ آذرماه) برگزار شد، با بیان این‎که شرکت ملی پالایش و پخش تاکنون تعامل خوبی با سازندگان داخلی داشته است، گفت: سازندگان داخلی تجهیزات مورد نیاز را با کیفیت بالا و به صورت رقابتی با شرکت‎های بین المللی می‎سازند و البته در بسیاری از موارد امکان ساخت و تامین کالا با زیر قیمت مشابه خارجی هم وجود دارد.

خیامیان به نمونه اخیر این صرفه جویی ارزی در پالایشگاه اصفهان اشاره کرد و افزود: یک شرکت داخلی همراه با شریک خارجی خود، برای ساخت لوله های ریفرمری (لوله های کوره ای هیدروژن ) مورد نیاز پالایشگاه با ۴۰ درصد زیر قیمت قرارداد امضا کرد.

بر اساس این گزارش، در نشست این کمیته‌ مشترک که با حضور نمایندگان بازرگانی و شرکت‎های تابعه و اعضای هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت برگزار شد، موضوع مطالبات انجمن در زمینه حمایت از تولیدات داخلی در بخش‎های تخصصی و تامین تجهیزات مورد بررسی قرار گرفت. در این نشست همچنین موضوع یکسان سازی روش قراردادی انجمن سازندگان صنعت نفت با شرکت های چهارگانه وزارت از جمله پالایش و پخش مطرح و بررسی شد.

402

کد خبر: 880518

وب گردی

وب گردی