امروز بیش از هر زمان دیگری به آموزه‌های پیامبر اسلام(ص) نیازمندیم

کارشناس مسائل مذهبی و امور دینی، گفت: بشر امروز بیش از هر زمان دیگری به اشاعه اخلاقیات و فضائل به رسول خدا (ص) نیازمند است.

حجتالاسلام ادیبیزدی در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز ضمن تبریک ولادت تندیس محبت و تجسم تمام فضائل انسانی، رسول خدا (ص)، گفت: انسان معاصر بیش از هر زمان دیگری به اشاعه اخلاقیات و فضائل رسول خدا (ص) نیازمند است.

وی افزود: پیروی از سنت پیامبر(ص) در تمام زمینه ها، امروز بیش از هر زمان دیگری می تواند برای بشریت مناسب ترین الگو باشد و تمامی گره های کور اخلاقیات معاصر بشری را باز و مشکلات را برطرف کند.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه مردم برای اشاعه فرهنگ اسلامی راهی جز توسل به رسول مکرم اسلام (ص) و امام صادق (ع) ندارند، اظهار کرد: ما اگر خیال کنیم پیامبر اکرم (ص) 14 قرن پیش ظهور کرده اند و در حال حاضر نمی توانیم به ایشان تاسی کنیم، فکر بسیار غلطی است.

**انسانیت محتاج تبه تاسی از مشی پیامبر اسلام(ص) است

حجت الاسلام ادیب یزدی گفت: پیامبر اکرم (ص) نمونه تمام انسانیت و بالاترین مومن برای تمامی قرون و اعصار است و در حال حاضر بیش از هر وقت دیگری انسانیت محتاج به تاسی از مشی پیامبر اسلام (ص) است.

وی با بیان اینکه ما باید رفتار و کردار پیامبر اکرم (ص) را در جامعه به شدت اشاعه دهیم بیان کرد: توجه به ایشان تنها در ایام ولادت وی کافی نیست بلکه باید در مجالس و محافل متعدد عهد ببندیم که سنت رسول خدا (ص) را در میان خودمان ترویج کنیم.

**تحمل در شدائد و گرفتاری‌ها همواره شعار اصلی پیامبر اکرم(ص) بود

وی با بیان فضائل حضرت رسول (ص) تاکید کرد: وی هرگز در زندگانی اش در فکر انتقام از کسی نیفتاد با اینکه خیلی بر این حضرت ظلم شد. اولین مطلبی که در عمرش برای افراد قائل بود عفو و اغماض بود همواره گناهکاران را می بخشید. با اینکه از منویات تمامی مردم خبردار بود و منافقین امتش را خوب می شناخت اما هرگز آنها را افشا نکرد بر این اساس تحمل در شدائد و گرفتاری ها همواره شعار اصلی آن بزرگوار بود.

**حضرت رسول(ص) تمایزی جز میزان تقوا برای افراد قائل نبود

این کارشناس مذهبی ادامه داد: کسی خشم و غضب رسول اکرم (ص) را ندید الا زمانی که حکم خداوند در این زمینه جاری می شد. همه افراد پیش چشم ایشان با یکدیگر برابر بودند و می فرمود ای مردم همه شما مانند دندانه های شانه با هم برابرید الا به تقوای الهی و اگر کسی تقوای بیشتری داشت پیش چشم وی عزیزتر بود در این رابطه ابوذر، سلمان، بلال حبشی و صهیب رومی به جهت اینکه تقوای متمایزی نسبت به دیگر افراد داشتند پیش چشم وی از دیگران عزیزتر بودند و الا به هیچ عنوان بین مردم فرق نمی گذاشت و همه را به یک چشم نگاه می کرد.

**حضرت صادق(ع) پرچم دار سنت جد بزرگوارش رسول خدا(ص) بود

این کارشناس مذهبی درباره حضرت امام صادق(ع) گفت: وی پرچم دار سنت جد بزرگوارش رسول خدا (ص) بود و همه فضائلی که در رسول خدا (ص) وجود داشت امام صادق آئینه تمامی نمای این فضائل بودند و عمده حیاتش را صرف تربیت شاگردانی کرد که علوم فراوانی داشتند.

**تقیه شیوه مبارزاتی حضرت صادق(ع) بود

وی در مورد شیوه مبارزاتی حضرت جعفر صادق(ع)، گفت: تقیه یکی از شیوه های مبارزاتی ایشان بود که شامل نگهداری اسرار نزد بیگانگان و رساندن حقایق به اهلش است در این رابطه تقیه مانند سکه ، دو رو دارد اینکه خودی ها در جریان وقایع باشند و الا درگذر زمان بسیاری از افراد در صدد تحریف تاریخ بر می آیند و رساندن حقایق به نیروهای خودی از موارد مهم تقیه است.

حجت الاسلام ادیب یزدی با بیان اینکه امام صادق (ع) مبارزه اصلی را براساس تربیت شاگردانش پایه ریزی کرد گفت: وی شاگردان بسیار بزرگ، فقیه و دانشمند پرورش دادند که راس آنها زرارة بن اعین بود.

این کارشناس مذهبی، اضافه کرد: زلالته ابن اعین، ابان بن عثمان، محمّد بن مسلم بن رباح، برید بن معاویه از شاگردان امام صادق (ع) بودند و حضرت با تربیت این شاگردان اقتدار اسلام و محتوای اسلام را برای عالمیان منعکس کرد و راه را به آنها نشان داد.

502

کد خبر: 880527

وب گردی

وب گردی