برای ساخت موزه در میدان امام(ره) نقشه اجرایی ارائه می کنیم

سخنگوی شورای شهر همدان گفت: تا ده روز آینده به طور قطع وضعیت پیاده راه میدان امام مشخص می شود و در صورتی که در ادامه حفاری ها چیزی یافت نشود حفاری و کندن برای پیاده راه سازی ادامه می یابد.

به دنبال اجرایی کردن طرح پیاده‌راه‌سازی میدان امام (ره) همدان، آثار تاریخی در میدان مرکزی شهر به دست آمده است که از سوی اداره میراث فرهنگی همدان برای انجام مطالعات باستان‌شناسی در این شهر مورد بررسی قرار گرفته است.

کامران گردان سخنگوی شورای شهر همدان درباره آخرین وضعیت پیاده راه میدان امام(ره) همدان در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز گفت: با توجه به جلسات متعدد در شورای شهر همدان مبنی بر ادامه حفاری در این منطقه مقرر شده است تا ده روز آینده حفاری‌ها ادامه یابد.

وی افزود: اگر به اشیا و آثار تاریخی برخورد کردند که با بررسی و موافقت شورای شهر همدان و میراث فرهنگی استان این محل قابلیت تبدیل به موزه را داشته باشد به موزه تبدیل خواهد شد اما اگر قابلیت تبدیل شدن به موزه را نداشته باشد حفاری وکندن برای پیاده راهسازی ادامه خواهد یافت و اشیا و آثار تاریخی کشف شده را به موزه می‌فرستیم.

گردان در ادامه خاطر نشان کرد: در حال حاضر کاوشگران به کار خود ادامه می‌دهند ضمن اینکه ما اعلام کردیم اگر اینجا قابلیت موزه را داشته باشد نقشه اجرایی به شهرداری برای احداث موزه ارائه خواهد شد.

سخنگوی شورای شهر همدان در پایان تصریح کرد: نهایت تا ده روز آینده به طور قطع مشخص می شود در صورتی که در ادامه حفاری ها چیزی یافت نشود حفاری و کندن برای پیاده راه سازی ادامه می ابد که تا الان هم غیر از چند مورد از جمله تابوت خالی، دو تا سنگ آسیاب کوچک،کوزه، تعدادی سفالهای شکسته شده که متعلق دوره اشکانیان بوده است چیزدیگری پیدا نشده است.

گفتنی است در میدان امام (ره) استان همدان یک تابوت سفالی کشف شد که پس از هماهنگی با شورای شهر و شهرداری مجوز کاوش آن قسمت دریافت شد که بخش دیگری از یک تابوت دیده شد اما چیز دیگری پیدا نشده است.

خبرنگار: ندافراهانی

کد خبر: 880552

وب گردی

وب گردی