بسیاری از طرح هایی که در معاونت شهرسازی و معماری تهیه می شود، در قفسه ها می ماند و خاک می خورد

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: بررسی هایی که انجام داده‌ام، نشان می دهد که بسیاری از طرح هایی که در معاونت شهرسازی و معماری تهیه می شود، در قفسه ها می ماند و خاک می خورد و مورد استفاده قرار نمی گیرد. لطفا نسبت به این موضوع توجه جدی داشته باشید.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس،علی اعطا در جلسه امروز شورای شهر تهران بعد از استماع سخنان معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران گفت: نکته اول اینکه در شهرداری تهران معاونت های فنی عمرانی، معاونت خدمات شهری و معاونت فرهنگی با معاونت شهرسازی و معماری موازی کاری می کنند. لازم است در اصلاح ساختار شهرداری، این موضوع را مدنظر قرار دهید.

وی ادامه داد: نکته دوم اینکه بررسی هایی که انجام داده ام، نشان می دهد که بسیاری از طرح هایی که در معاونت شهرسازی و معماری تهیه می شود، در قفسه ها می ماند و خاک می خورد و مورد استفاده قرار نمی گیرد. لطفا نسبت به این موضوع توجه جدی داشته باشید.

عضو شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: نکته سوم اینکه شما اشاره کردید، مصوبات شورایعالی شهرسازی و معماری ایران، بعضا برای شهرداری بار مالی سنگین ایجاد می کند. کسی باید به ما بگوید در قبال این مصوبات چکار کنیم. در این رابطه توجه کنید که طبق ماده 7 قانون تاسیس شورایعالی شهرسازی و معماری، شهرداری ها ملزم به اجرای مصوبات شورایعالی هستند. بنابرین نیازی نیست یک شخص سومی به شهرداری بگوید مصوبه شورایعالی شهرسازی را اجرا کند یا خیر. مگر دولت در برابر مصوبات مجلس، در شرایطی که منابع مالی کافی وجود نداشته باشد، مخالفت می کند؟

وی گفت: و در نهایت، نکته چهارم اینکه من فکر می کنم لازم است شورا و حوزه معاونت شهرسازی و معماری هماهنگی و گفتگوی بیشتری داشته باشند. مثلا در بحث بافت فرسوده، شهرداری به اتفاق دولت کارهایی را دارد انجام می دهد. شورا به اندازه کافی در جریان نیست. یا در بحث طرح تفصیلی ما در شورا کارگروه هایی از جامعه تخصصی تشکیل داده ایم که ببینیم اگر بازنگری لازم است، با چه رویکردی باید بازنگری کرد. اینها را می توان به اتفاق پیش برد تا در نهایت کار، بهتر به وفاق برسیم.
706

کد خبر: 880575

وب گردی

وب گردی