مرزبان: مدیران مشکی‌پوشان با من درگیر شدند/آمده ام حرف‌هایی که پشت سرم بوده را درست کنم

سرمربی تیم فوتبال شهرداری ماهشهر گفت: به اینجا آمدم تا حرف‌هایی که پشت سر من بوده را درست کنم.

به گزارش ایسکانیوز، علیرضا مرزبان سرمربی جدید تیم فوتبال شهرداری ماهشهر در گفت‌وگو با رادیو تهران در خصوص آخرین وضعیت تیم جدیدش اظهار داشت: زمانی که به ایران آمدم یکی از دوستان قدیمی‌ با من تماس گرفت و از من خواست که به ماهشهر بیایم ولی به او گفتم که قرارداد دارم و نمی‌توانم بیایم، می‌توانم با مسئولان تیم سیاه‌جامگان صحبت کنم و اگر تصمیمی گرفته شود من مشکلی ندارم و حاضرم به این تیم کمک کنم. بعد از صحبت‌هایی که انجام شد آمدم به ماهشهر و خوشحالم که در حال حاضر در این شهر حضور دارم. مردمانی بسیار خونگرم و مهربانی در شهر ماهشهر زندگی می‌کنند، جای همه عزیزان خالی، دیشب یک کباب کوبیده هم در این شهر خوردم (با خنده) خیلی خوشحالم که اینجا ترافیک نداریم. تیم بسیار خوبی داریم، بازیکنان من در این تیم بسیار انسان‌های خوبی هستند.

وی در ادامه افزود: ما به دنبال این هستیم که تیم را ترمیم کنیم چون این تیم در شروع بازی‌ها بسیار خوب عمل کرده ولی متأسفانه به بحران خوردند و امتیازهای زیادی را این تیم از دست داد، چند بازی پشت سر هم باخته و احتیاج به ترمیم دارد که باید این مسائل را طوری سازماندهی کنیم که از نظر ساختاری قوی شویم که بتوانیم امسال این تیم را در لیگ یک ایران نگه داریم.

مرزبان در خصوص شرایط تیم شهرداری ماهشهر که در حال حاضر در رده پانزدهم لیگ یک قرار دارد و اینکه آیا می‌توانید به این تیم کمک کنید تا شرایط بهتری در جدول به دست بیاورد، گفت: اگر می‌دانستم که نمی‌توانم به این تیم کمک کنم مطمئناً به تیم شهرداری ماهشهر اضافه نمی‌شدم، من حتی با فرماندار و مسئولین تیم و شهر ماهشهر جلساتی را برگزار کردم، همه به دنبال این هستند که تیم از بحران خارج شود و این تیم نیاز به نیروهای جدید و قوی دارد و این اتفاقات باعث شده که ما به دنبال این باشیم که تیم را از بحران خارج کنیم.

سرمربی شهرداری ماهشهر در مورد انتقاد مجری برنامه نسبت به عملکرد وی در تیم‌های لیگ برتری و اینکه هر سال نسبت به سال‌های گذشته شیب نزولی را طی می‌کند، گفت: من ۱۰۰ درصد انتقاد شما را تائید می‌کنم. برای مثال چند روز پیش یک راننده آژانس که ۷۵ سال سن داشت و من را سوار کرد و همین حرف شما را به آن راننده به من زد و گفت من از شما یک انتظار دارم و برگردید و دوباره بهترین مربی ایران شوید و برای همین مثال حرف شما را تائید می‌کنم. من برای همین به ماهشهر آمدم و به اینجا آمدم تا حرف‌هایی که پشت سر من بوده را با آمدنم به ماهشهر درست کنم. من اعتقاد دارم با درست کردن این تیم و هدایت این تیم و رسیدن به بالای جدول آن انتظاری که از من دارید را نشان خواهم داد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شخصیت شما با فوتبال ایران کنار نمی‌آید یا اینکه افرادی که مدیر هستند در فوتبال ما نمی‌توانند با شما کار کنند، اظهار داشت: هر دو موضوع وجود دارد. بالاخره ممکن است اتفاقاتی در این میان بیفتد که اعتقاد دارم که باید یک سرمربی به یک باشگاه بخورد و همچنین یک باشگاه به سرمربی بخورد، باید فرهنگ‌ها یکی باشد، همچنین بازیکن‌ها، چرا که همه یک خانواده هستند و باید طبق یک چهارچوب حرکت کنند. من انتقاداتی که هست را با جان و دل می‌پذیرم چرا که من در فوتبال ایران خوب کار نکردم حتی من با خونه‌به‌خونه شرایط خوبی داشتم اما مشکلات از همان زمان (نیم‌فصل دوم) شروع شد و شرایط فرق کرد. من کسی را مقصر نمی‌دانم، نه مدیرعاملی را، نه بازیکنی را و نه فردی را، بلکه خودم مقصر هستم چرا که انتخاب نادرستی داشتم و باید باهوش‌تر عمل می‌کنم. گاهی اوقات ترمیم کردن راه اشتباهی که آدم می‌رود درست است و وقتی که کسی هدف نداشته باشد حتماً به مشکل خواهد خورد ولی من در حال حاضر هدف را مشخص کردم.

مرزبان در مورد اینکه آیا شما در بعضی تصمیم‌گیری‌ها خودخواه و خودرأی هستید؟ گفت: در بعضی مسائل باید چنین تصمیماتی را بگیریم، به هر حال ما مربی هستیم و باید سفت و سخت پای تصمیماتمان باشیم. ما برای رسیدن به هدفمان نمی‌توانیم از کسی مشورت بگیریم، ما وارد یک باشگاهی می‌شویم که خط بدهیم و هدف‌ها را مشخص کنیم، ساختارها را درست کنیم و این میان سازگاری با افراد ممکن است ما را به شکست وادار کند.

سرمربی جدید تیم فوتبال شهرداری ماهشهر در خصوص اینکه آیا زمانی که در تیم مشکی‌پوشان بودید بحث و اختلاف نظری بین شما و مدیرعامل تیم به وجود آمده است یا خیر، اظهار داشت: ۱۰۰ درصد همینطور است و این تنها مسئله‌ای بود که جدایی من را از تیم مشکی‌پوشان رقم زد. من جوانان خوبی را به این تیم اضافه کردم، تغییرات زیادی در این تیم ایجاد کردم، هدفمان این بود که یک تیم پرطرفدار را بتوانم به ثبات برسانم. این تیم همیشه در پایین جدول بوده، ۳ سال است که رتبه خوبی در جدول به دست نیاورده و آن مسائلی را که من برای بهتر شدن تیم مطرح کردم با طرز فکر مالکان باشگاه هماهنگ نبود و این مسائل اتفاق افتاد تا همان شبی که بحث جدایی به میان آمد، حدود یک ساعت بعد همان دوست معروف من که با من تماس گرفت و به من گفت که حیف شد به اینجا (ماهشهر) نیامدی و من آن موقع گفتم که در حال جمع کردن وسایلم هستم و حاضرم با شما کار کنم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مدیران باشگاه مشکی‌پوشان با شما درگیری فیزیکی داشتند یا خیر؟ گفت: بله.

وی در مورد همگروهی ایران با پرتغال و اسپانیا و مراکش در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه نیز عنوان کرد: چرا این صحبت‌ها به میان می‌آید و می‌گویند ما ضعیف‌تر از پرتغال و مراکش هستیم؟ باید بگویم که واقعاً مشکل اصلی ما ساختارهای فدراسیون فوتبال ایران است که این فدراسیون براساس معیارهایی در حال حرکت است که هیچ ارتباطی با مسائل فوتبال بین‌المللی ندارد، به عنوان مثال ما آکادمی‌هایمان اصلاً خوب نیستند، جوان‌هایی را که باید تربیت کنیم واقعاً این کار را انجام نمی‌دهیم، جوانان با استعدادی داریم اما آکادمی‌های خوبی در اختیار نداریم، موضوع آکادمی باید از طرف فدراسیون فوتبال ایران به عنوان مسئله مهم باید حتماً بررسی شود که تیم‌های لیگ یک و لیگ برتر ایران مجموعاً باید ۱۲۰۰ بازیکن نوجوان و جوان داشته باشند، در آکادمی‌ها و زیر نظر مربیان خوب و روانشناسان خوب دوره ببینند و به فوتبال بین‌المللی نزدیک شوند. ولی ما الان چیزی را که داریم واقعاً همیشه کوتاه مدت فکر می‌کنیم و کوتاه مدت نتیجه می‌خواهیم و اگر به آن رسیدیم باید راضی باشیم. الان ما چندمین بار است که به جام جهانی راه‌پیدا می‌کنیم ولی هیچ وقت فوتبال ما یک قدم به طرف جلو نیامده و حرکتی به طرف رو جلو ندیدیم، مدیران ما دنبال این هستند که خیلی زود نتیجه بگیرند.

مرزبان در پاسخ به اینکه صحبت‌های پایانی شما و اینکه چند درصد امید صعود از گروه خود در جام جهانی را داریم گفت: برای تمام ایرانیان آرزوی موفقیت می‌کنم ضمن اینکه من فکر می‌کنم ۵ درصد امید به صعود داریم.

602

کد خبر: 880581

وب گردی

وب گردی