«دُردانه» دُرپور منتشر می‌شود

 آلبوم موسیقی «دُردانه» دو تار نوازی استاد نور محمد دُرپور به همت مرکز موسیقی حوزه هنری تولید و به زودی منتشر خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز از حوزه هنری، آلبوم موسیقی «دُردانه» دوتار نوازی استاد نور محمد درُپور که پژوهش و گردآوری آن با فرهنگ مشتاق بوده است. استاد نور محمد دُرپور در سال 1310 (به روایتی 1313) در روستای «سرخ سرا» دیده به جهان گشود.

وی آموزش دوتار و روایت‌های حماسی و تغزلی موسیقی منطقه خراسان را نزد اساتید نامی منطقه حاج جهانگیر‌خان، حاج مرتضی پری، حاج عبدالحمید رسولی، ملاداد خدا کبودانی و ملا یاسین مریدار آموخت و سبک‌های خوانندگی حلقه ذکر را از خلیفه ملا سلطان و ملا پایند بلوچ فرا گرفت. وی مثنوی خوانی را نیز از بزرگانی همچون ملا مقری و آخوند ملا مختار و غزل خوانی را از مولاداد هزاره پل بندی و حاج لطف الله هزاره آموخت.

آلبوم موسیقی «دُردانه» دوتار نوازی استاد نورمحمد دُرپور متشکل از قطعات «داستان اسکندر و دیگر مشاهیر»، «داستان حضرت خدیجه (س) و حضرت محمد(ص)»، «داستان جدایی حضرت یعقوب و حضرت یوسف»، «داستان لیلی و مجنون»، «داستان مجنون» و «داستان مرغ و حضرت موسی» به زودی در فروشگاه‌های معتبر سراسر کشور عرضه خواهد شد.

فرهنگ مشتاق که کار پژوهش و گردآوری آلبوم موسیقی «دُردانه» را برعهده داشته است. وی آموختن موسیقی را به شکل جدی در هنرستان موسیقی آغاز کرد و در مقطع کارشناسی موسیقی از دانشکده هنر و معماری آزاد تهران فارغ التحصیل شد. علاقه‌مندان برای تهیه پیش فروش آلبوم‌ موسیقی «دُردانه» به صورت نسخه اصلی طی روزهای آتی می‌توانند به سایت‌های معتبر موسیقی کشور مراجعه کنند.

502

کد خبر: 880586

وب گردی

وب گردی