بهمن دیزل 4 ستاره شد/ افزایش چشمگیر کیفیت خودروهای ساخت داخل

بر اساس ارزشیابی کیفی انجام شده در آبان‌ماه امسال در گروه خودروهای سبک 9 خودرو و در گروه خودروهای سنگین چهار خودرو توانستند چهار ستاره کیفی به دست آورند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ بر اساس گزارش ارزشیابی خودروهای ساخت داخل که توسط اداره کل خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت منتشر شد، در آبان‌ماه امسال در گروه سبک و در بخش وانت، وانت تندر شرکت ایران خودرو با دریافت سه ستاره کیفی بالاترین کیفیت خودروهای تولیدی ساخت داخل را در سطح قیمتی پایین تر 500 میلیون ریال به خود اختصاص داد و وانت‌ مزدا کارا 2000 تک کابین بهمن موتور و وانت سایپا 151 شرکت سایپا بن‌ رو با کسب دو ستاره کیفی در رده بعدی جای گرفتند.


9 خودروی سواری با 4 ستاره کیفی


همچنین در بخش سواری خودروهای نیومزدا 3 شرکت بهمن موتور و گرند ویتارای شرکت ایران خودرو خراسان در سطح قیمتی بالاتر از یک هزار میلیون ریال با کسب چهار ستاره کیفی بالاترین کیفیت خودروها را به دست آوردند. این دو خودرو در ارزشیابی مهرماه امسال نیز چهار ستاره را کسب کرده بودند.

در سطح قیمتی 750 میلیون تا یک هزار میلیون ریال نیز خودروهای هیوندا 20i کرمان موتور و کیاسراتوی شرکت سایپا موفق به دریافت چهار ستاره کیفی شدند.

تیگو 5 مدیران خودرو، هایما S7 اتوماتیک ایران خودرو خراسان و JAC-S5 کرمان موتور نیز در این کلاس قیمتی با کسب سه ستاره کیفی در رتبه بعدی قرار گرفتند. همگی خودروهای این کلاس قیمتی در ارزشیابی شهریورماه به همین اندازه ستاره کیفی به دست آورده بودند.

4 خودروی سنگین 4 ستاره ای در آبان‌ماه


اما در گروه سنگین و در بخش کشنده‌ها خودرو کشنده اسکانیا R450 ماموت دیزل، کشنده‌های ولوو FM460 و FH500 از سایپا دیزل همگی چهار ستاره کیفی را از آن خود کردند.

در بخش مسافری تنها خودروی تولیدی اتوبوس بین شهری اسکانیا 4212 مارال ساخت شرکت عقاب افشان بود که دو ستاره کیفی توانست به دست آورد.

گفتنی است که کامیونت ایسوزو NPR75K بهمن دیزل در بخش کامیونت سه ستاره کیفی به دست آورد و کامیونت الوند سایپا دیزل یک ستاره ای شد.

در بخش کامیون نیز کامیون ایسوزو FVR بهمن دیزل چهار ستاره ای شد و کامیون ایسوز NPR75M از دیگر محصولات بهمن دیزل سه ستاره به دست آورد.

جهت تنویر افکار عمومی و نیز این روزنامه به اطلاع می رساند که رییس سازمان توسعه تجارت در این نشست خبری با ارائه گزارشی از اقدامات این سازمان در کنترل صادرات و واردات و سوق دادن این سیاستها به سمت حمایت از تولید داخل به آمار واردات خودرو طی ۸ ماهه امسال اشاره کرده و با مقایسه این آمار با واردات خودرو در مدت مشابه سال گذشته بر حجم بالای این میزان واردات درمقایسه با رقم معقول آن پرداخت و از جمله دلایل اصلی بسته شدن موقت ثبت سفارش خودرو را نیز حجم بالای واردات خودرو برشمرد.

خسرو تاج همچنین در این نشست خبری از کاهش مدت اعتبار ثبت سفارش همه اقلام وارداتی از ۶ ماه به ۳ ماه خبر داد و اعلام کرد که اکنون این مدت اعتبار ۹۰ روزه است و این در حالی است که خودروهای وارداتی فعلی همگی بر اساس ثبت سفارش های قبلی و با مدت اعتبار ۶ ماهه صورت گرفته است.

خسرو تاج در این نشست گفت: بر اساس آمار گمرک طی ۸ ماهه امسال ۵۴ هزار دستگاه خودرو ازگمرکات ترخیص شده که نسبت به واردات ۴۵ هزار دستگاه در سال گذشته حدود ۹ هزار دستگاه و به عبارتی ۲۶ درصد افزایش نشان می دهد که این در حالی است که ارزش این تعداد خودرو یک میلیارد و ۴۶۰ میلیون دلار است و درمقایسه با واردات خودروی کامل سال گذشته که یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار بوده است حدود ۲۶۰ میلیون دلار افزایش ارزشی داشته است.

بر اساس گفته های ایشان سهم ۱.۵ میلیاردی واردات خودروی کامل و با احتساب قطعات منفصله حدود۳ میلیارد دلاری از کل واردات ۴۲ میلیارد دلاری در سال گذشته رقم بالایی است و با سیاست هدفمندی واردات فاصله دارد.

منبع: خودروکار

401

کد خبر: 880695

وب گردی

وب گردی