الزامات ایمنی در مسیر مهار فوران چاه رگ سفید قربانی سرعت عمل نمی‌شود

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امورتولید با تاکید بر اینکه در مسیر عملیات سخت و پیچیده مهار فوران چاه ۱۴۷ رگ سفید استانداردهای ایمنی و HSE قربانی سرعت عمل نخواهد شد، افزود: روند کنترل فوران با دقت کامل و سرعت بالا ادامه دارد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از شرکت ملی نفت ایران، محسن پاک نژاد، با اشاره به اینکه عملیات کنترل و مهار فوران چاه ۱۴۷ رگ سفید این روزها وارد فاز جدیدی شده است، اظهار کرد: در این میان سختی هایی که در مسیر مهار فوران وجود دارد را نباید نادیده گرفت.

او افزود: با توجه به شرایط خاصی که در منطقه رگ سفید وجود دارد، عملیات مهار فوران چاه را می توان یک عملیات منحصر به فرد در یک محیط بسیار سخت و پیچیده تصور کرد.

پاک نژاد با بیان اینکه انسان در دمای ۶۰ درجه سانتیگراد در مدت ۱۰ دقیقه دچار گرمازدگی شدید می شود، اظهار کرد: با توجه به اندازه گیری به عمل آمده در محیط کار چاه ۱۴۷ رگ سفید، دما در شعاع ۳۰ متری دهانه چاه بیش از ۷۰۰ درجه سانتیگراد است؛ به منظور بسترسازی کار در محیط جهت کنترل چاه توسط سیستم خنک کننده با استفاده از مانیتورهای آتش نشانی و پاشش آب و ایجاد چتر حفاظتی، دمای محیط از ۷۰۰ درجه سانتیگراد به حدود ۴۰ درجه کاهش می یابد و در این شرایط همکاران می توانند اقدامات فنی لازم را جهت کنترل چاه به عمل آورند.

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور تولید گفت: عملیات مهار چاه ۱۴۷ رگ سفید در این شرایط سخت اما با رعایت استانداردها و الزامات ایمنی ادامه دارد.

402

کد خبر: 880720

وب گردی

وب گردی