معاون سیاسی امنیتی هرمزگان در همایش ملی جایگاه زنان در سند چشم انداز 1404 با بیان اینکه زنان برای نقش آفرینی در جامعه باید به صورت هدفمند و با برنامه ریزی حرکت نمایند گفت:« خودباوری اولین رکنی است که باید زنان آن را در خود تقویت و بارور نمایند.»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز،معاون سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان که در جمع دانشگاهیان و مسئولان در همایش ملی جایگاه زنان در چشم انداز 1404 که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس برگزار گردید سخن می گفت: « با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت و میلاد پر خیر و برکت پیامبر مکرم اسلام گفت :«جایگاه زنان در اسلام جایگاهی بس یزرگ و رفیع است که ائمه اطهار در احادیث مختلف بر این مهم تاکید نموده اند و امروز در ادامه زنده کردن فرهنگ اسلامی باید زنان فرهیخته با مطالعه و نقش آفرینی خود کشور را دررسیدن به اهداف اصلی و چشم انداز20 ساله سوق دهند.»

بهروز اکرمی با بیان اینکه زنان نیمی از مخلوقات خداوند وعضوی از جامعه هستند افزود: زنان فرهیخته جامعه باید با نقش آفرینی خود کشور را دررسیدن به اهداف اصلی و چشم انداز20 ساله نزدیک نمایند.

این مسئول تصریح کرد:آمال و آرزوها با برنامه ریزی تفاوت دارد ،لذا قشر زنان فرهیخته جامعه باید با برنامه ریزی اصولی و هدفمند و ارایه راهکارهای مناسب و کار ساز ، نقش اساسی خود درتصمیم گیری ها ورفع مشکلات و موانع اثبات کند.

اکرمی با انتقاد ازعدم تحقق برنامه ها در 12سال سپری شده در چشم انداز 20 ساله گفت:آسیب شناسی و ریشه یابی علل عدم محقق نشدن برنامه ها در سال های اخیر را یک ضرورت محض است که باید بررسی ، کارشناسی وشفاف سازی در این زمینه صورت پذیرد.

وی عنوان کرد: تنهافرضیه سازی و بیان مشکلات کفایت نمی کند بلکه باید زنان خود مطالبه گر باشند و تمام تصمیمات را به مرحله اجرا در بیاورند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان با اشاره به 8 سال باقیمانده از سند چشم انداز گفت:مسئولان و ملت ایران همواره اثبات کردند که در میادین سخت و دشوار سربلند و پیروز می شوند و بدون تردید دراین زمان باقیمانده تمام سعی خود را به کار می بندند تا افق روشنی پیش رو قرار گیرد.

بهروز اکرمی با قدردانی از مشارکت زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان درمرتفع کردن مشکلات جامعه گفت:زنان فرهیخته دانشگاه با ایفای نقش موثر خود مجریان دولت را در اجرای هر چه بهتربرنامه ها ی تعریف و تعیین شده یاری رسانند.

در ابتدای این همایش دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز با تبریک این ایام پرخیر و برکت، حقوق زنان و مردان جامعه را از یکسان دانست و گفت:اثرگذاری هر دو جنس در جامعه به یک اندازه است اگر تفاوتی هم وجود دارد باید در نوع استعداد افراد باشد و جنسیت نمی تواند عامل تبعیض باشد اما آنچه که ما مشاهده می کنیم این ا ست که در طول تاریخ واقعیت جایگاه زنان با حقیقت آن فاصله بسیاری داشته و همین موضوع باعث شده است که زنان تا به امروز نتوانند جایگاه خود را در جامعه به درستی پیدا کنند.

مهدی باقری افزود:اگر زنان معتقد باشند و به این خودباوری برسند که هیچگونه تفاوتی با مردان در اثرگذاری برجامعه ندارند و در تقسیم وظیفه اجتماعی حضور پیدا کنند می توانند در عرصه های مختلف توانایی خود را به منصه ظهور بگذارند.

رئیس واحد بندرعباس تصریح کرد:«بسیاری از مدیران بر این باورند که زنان شایستگی لازم برای تصدی جایگاه های بالای سازمانی را دارند؛ اما بیش از 80 درصد آنان مدیریت را کاری مردانه می دانند و بیش از 50 درصد چنین می اندیشند که مردان در کارهای مدیریتی موفق تر از زنان اند و خلاقیت بیشتری نشان می دهند. »

وی گفت: نتیجه نظرخواهی از 50 مدیر سطح بالای سازمان ها نشان می دهد در انتخاب افراد در رده های شغلی بالاتر در میان زنان و مردان با تحصیلات و تجربه مساوی مردان را ترجیح می دهند این در صورتی است که بیشتر آنها بر انضباط و وظیفه شناسی و تعهد بیشتر زنان نسبت به مردان تاکید داشتند و نیمی از آنان از کارکنان زن راضی تر بودند.

در ادامه این همایش نیز مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان در راستای دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی و تحقق شعار سال با هدف اصلاح رفتاری مصرف و فرهنگ سازی در جامعه زنان و خانواده گفت:« باید با برنامه ریزی دقیق و حرکت در راستای شایسته پروری و خود باوری به اهداف کلان در مدیریت دست پیدا کرد.

زهرا یعقوب نژاد با اشاره به نقش زنان در جامعه آن را مهم ارزیابی کرد گفت:« زنان ما باید در جامعه با خودباوری و کسب مراتب لیاقت و شایستگی خود را به جامعه معرفی نمایند تا بتوانند جایگاه خود را در جامعه تثبیت و ارتقا دهند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه زنان شایسته در جامعه بسیارند و باید این را به درستی به اثبات برسانند گفت :» این مهم کافی نیست بلکه زنان برای رسیدن به جایگاه واقعی خود باید مطالبه گر و شایسته باشند و نشان دهند که از مردان چیزی کم ندارند بلکه در موارد حتی شایسته تر نیز هستند.

دبیر این همایش نیز با اشاره به چگومگی برنامه ریزی و برگزاری این همایش گفت : « این همایش با 6 محور کار خود را آغاز کرد که حدود 70 مقاله به دبیرخانه رسید که با حضور استادان داور مورد بررسی قرار گرفت .»

مریم طلا در ادامه افزود:« 42 مقاله در این همایش مورد پذیرش قرار گرفت که تعداد 17 مقاله به صورت پوستر و 17 مقاله به در قالب ارائه سخنرانی و 8 مقاله نیز جهت چاپ در مجموعه مقالات مورد استفاده قرار گرفت.»

وی با قدردانی از همه شرکت کنندگان آرزوی امیدواری کرد تا این همایش ها با استمرار و تداوم بتوان جایگاه زنان را در جامعه به خوبی تبیین و تثبیت نماید.

این همایش با ارائه مقالات شرکت کنندگان ادامه پیدا کرد و با تجلیل از نفرات برگزیده به کار خود پایان داد.

کد خبر: 880722

وب گردی

وب گردی