آمار بی‌سوادی بانوان در شوش نگران‌کننده است

سرپرست فرمانداری شوش گفت: تعداد بیش از ۱۲ هزار زن در شهرستات شوش بی‌سواد هستند که این آماری نگران کننده است.

به گزارش ایسکانیوز، عدنان غزی در نشست کمیسیون امور بانوان فرمانداری شهرستان شوش که در‌ محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد ضمن تبریک میلاد پیامبر اسلام(ص) و هفته وحدت اظهار داشت: اسلام نقش برجسته‌ای را به زنان داده و همواره هدف آن حفظ کرامت و جایگاه زنان بوده است.

وی گفت: کارگروهی با محوریت شناسایی نیاز زنان در حوزه‌های مختلف شهرستان شوش در کمیسیون امور بانوان فرمانداری تشکیل شود.

سرپرست فرمانداری شوش افزود: در حوزه ورزش بیشترین امکانات برای آقایان ساخته شده است. باید در حوزه ورزش و امکانات ورزشی توجه خاصی به بانوان صورت گرفته شود.

غزی تصریح کرد: بیش از 12 هزار زن بی‌سواد در شهرستان شوش شناسایی شده است که این آمار نگران کننده است. باید با برنامه‌‌ریزی منظم همه دستگاه‌های اجرایی و ادارات این آمار بی‌سوادی را در شهرستان شوش کاهش دهیم.

وی گفت: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شوش و اداره ارشاد‌ و‌ فرهنگ اسلامی از اداراتی هستند که مدیریت آنها دست بانوان است. انتخاب دو مدیر زن در ادارات شهرستان شوش کار بسیار خوب و مهمی بوده است.

سرپرست فرمانداری شوش بیان کرد: احداث پارک بانوان، احداث استخر شنا برای بانوان و احداث کانون‌های فرهنگی شهر حر و شاوور توسط دستگاه‌های مربوطه پیگیری خواهدشد‌.

تشکیل 9 کمیته تخصصی در کمیسیون اموربانوان

فروغ پوراحمدی مشاور فرماندارشوش در امور بانوان نیز در این نشست گفت: باور داشتن به توانمندی بانوان در زمینه‌های مختلف ظرفیتی برای دستگاه‌های اجرایی شهرستان شوش است تا از این ظرفیت برای کمک به حل مسائل و مشکلات بهتر استفاده کنند.

وی با اشاره به نقش بانوان در کمک به حل مسائل و مشکلات جامعه افزود: بانوان در زمینه‌های مختلف به ویژه مسایل فرهنگی و اجتماعی از توانمندی بالایی برخوردار می باشند که باید به این ظرفیت‌ها بهتر توجه شود.

مشاور فرماندارشوش در امور بانوان گفت: کمیسیون بانوان فرمانداری این شهرستان با 23 اداره عضو با توجه به سیاست‌های ابلاغی و دستعورالعمل‌های وزارت کشور، علاوه بر ساماندهی فعالیت‌های بانوان در دستگاه‌های اجرایی، راهکارهای عملی برای تحقق اهداف این مجموعه پیش‌بینی و اجرا شده است.

پوراحمدی ادامه داد: نشست‌های کارگروه امور بانوان به صورت ماهانه بااهداف؛ شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود شهرستان شوش در خصوص اشتغال بانوان، تشکیل تعاونی‌ با مدیریت بانوان، تشکیل انجمن‌های بانوان، شناسایی زنان سرپرست خانوار، از جمله فعالیت‌های کمیسیون امور بانوان است.

وی تصریح کرد: بیش از 40 تعاونی در شهرستان شوش فعال بوده که تعداد 23 تعاونی با مدیریت بانوان است.

مشاور فرماندارشوش در امور بانوان به تعداد 130 زن نخبه و فرهیخته این شهرستان اشاره کرد و افزود: تعدای از بانوان نخبه شهرستان شوش به کانون نخبگان معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به تشکیل 9کمیته در کمیسیون امور بانوان شهرستان شوش اظهارکرد: این کمیته‌ها در حوزه‌های اشتغال و کارآفرینی، پژوهشی، حمایت از زنان بی‌سرپرست، خانواده سالم در حوزه سلامت، اوقات فراغت و ورزش، زن و دفاع مقدس، زن و مبارزه با موادمخدر، حمایت از زنان روستایی فعالیت‌ می‌کنند.

پوراحمدی گفت: بیش از 700 زن سرپرست خانوار در شهرستان شوش شناسایی شده است که اقدامات و برنامه‌ریزی‌‌های لازم جهت توانمندسازی آنان انجام شده است.

901

کد خبر: 880768

وب گردی

وب گردی