کانسپت چیست؟

خودرویی که هدف کمپانی از ساخت آن نشان دادن توانمندی های خود در تولید یک خودرو با طراحی مدرن ، آینده نگرانه و استفاده از قابلیت های فنی فوق العاده حرفه ای است ،تحت عنوان خودروی مفهومی شناخته می شود.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ واژه ی کانسپت (Concept) در لغت بمعنی مفهوم، فکر و تصور کلی است. کانسپت برای هر طرح، یک ایده است که باید با تبادل فکر و اندیشه پرورش یابد، تا یک خروجی مناسب و ایده آل پیاده سازی شود. در بازار خودرو هم، خودرو کانسپت یا مفهومی چند سالی می شود که بسیار داغ تر از همیشه دنبال می شود. تمامی شرکت های خودروساز جهان سعی در عرضه ی کانسپتی ویژه برای نشان دادن توانایی های خود دارند.

خودرو دیگر فراتر از وسیله‌ای صرفا برای یک جابه جایی ساده تبدیل شده است و سازندگان خودرو با ایده‌های جسورانه خود، روز به روز دنیای خودروها را به مرحله جالب‌تری وارد می‌کنند. خودروی کانسپت یا خودروی مفهومی، به محصولاتی گفته می‌شود که کمپانی سازنده برای تمام توانمندی و قابلیت‌های نوین خود را در آن به رخ می‌کشد و بنابراین خودروهای کانسپت، نمایشگر اوج خلاقیت و هنر کمپانی هستند.

با توجه به اینکه در حال حاضر اکثر خودروسازان رو به تولید خودروهای پاک و کم مصرف آورده اند و در نزد مشتریان نیز این عقیده همه گیر شده که خودروی کم مصرف و پاکی تهیه کنند؛لذا کمپانی های خودروسازی سعی در معرفی مدل هایی دارند که در کم مصرف و پاک بودن برتر باشد.

در سال های اخیر خودروهای مفهومی بیشتر به صورت برقی،هیبریدی و هیدروژنی ساخته می شوند،البته خودروسازانی هم هستند که در مدل کانسپت خود بیشتر به مقوله سرعت و شتاب خودرو تاکید دارند.

403

کد خبر: 880859

وب گردی

وب گردی