کتاب «گوشه‌نشین» در ایران منتشر شد

کتاب «گوشه‌نشین» نوشته اوژن یونسکو با ترجمه بهاره مرادی از سوی انتشارات ققنوس روانه بازار شد.

به گزارش ایسکانیوز، رمان «گوشه‌نشین» نوشته اوژن یونسکو با ترجمه بهاره مرادی از سوی انتشارات ققنوس منتشر شد‌، این کتاب تنها رمان نمایش‌نامه‌نویس فرانسوی است که تاکنون در ایران منتشر شده است.

اوژن یونسکو نمایش‌نامه‌نویس و نویسنده فرانسوی با اصلیت رومانیایی است. او در سال 1970 به عضویت فرهنگستان فرانسه درآمد. او را بارزترین نماینده تئاتر آوانگارد فرانسه می‌نامند. یونسکو در طول عمر خود برنده جوایز بسیاری شد؛ جوایزی چون جایزه فیلم جشنواره تور (Tour) در سال 1959، جایزه پریکس ایتالیا در سال 1963، جایزه تئاتر انجمن نویسندگان در سال 1966، جایزه ملی Grand Prix برای تئاتر در سال 1969، جایزه Grand Prix موناکو در سال 1969، جایزه Austrian state برای ادبیات اروپا در سال 1970، جایزه اورشلیم در سال 1973، دکترای افتخاری از دانشگاه نیویورک و دانشگاه های Leuven و وارویک (Warwick).

در معرفی کتاب «گوشه‌نشین» آمده است:‌ «سی‌وپنج‌سالگی وقت کنار کشیدن از زندگی است. حداقل این نظر شخصیت اول تنها رمانی است که اوژن یونسکو نوشته. ارثیه ناگهانی این امکان را به قهرمان رمان می‌دهد که شغل بی‌اهمیت و کسل‌کننده‌اش در اداره‌ای گمنام را ول کند. او دیگر کاری ندارد جز اینکه سعی کند از زندگی لذت ببرد... آنچه ما در زبان ساده و شی‌ء‌گرای این اثر می‌یابیم، قابلیتی نمایشی و حتی تراژیک است به قدرت نمایش‌نامه‌های اوژن یونسکو.»

کتاب «گوشه‌نشین» نوشته اوژن یونسکو با ترجمه بهاره مرادی در 152 صفحه با شمارگان 1100 نسخه و قیمت 11 هزار تومان از سوی انتشارات ققنوس منتشر شده است.

503

کد خبر: 880925

وب گردی

وب گردی