رونمایی از کیف پول هوشمند اولین گام در جهت شهر هوشمند /ضریب نفوذ تلفن همراه در ایران 110 درصد است

معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: هم اکنون ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور 110 درصد است و 85 میلیون سیم کارت فعال در شبکه وجود دارد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ حسین فلاح جوشقانی روز چهارشنبه در مراسم رونمایی از کیف پول هوشمند در مشهد افزود: 60 درصد از شبکه تلفن همراه کشور مبتنی بر فناوری نوین است و در حوزه شبکه تلفن همراه سه اپراتور اصلی و پنج اپراتور مجازی در کشور فعال است.
او اظهار کرد: با توجه به برنامه های دولت و تحقق برنامه های دولت الکترونیک باید در همه عرصه ها به خصوص بانکداری مبتنی بر حوزه آی.تی توسعه یابیم.
اوگفت: فن آوری وجه تمایز در همه کسب و کارهاست و استفاده از ظرفیتهای نوآوری و فناوری، کسب و کار را متمایز و به سوی پیشرفت و تعالی پیش می برد.
فلاح افزود: در حوزه فناوری اطلاعات رشد چشمگیری در دنیا صورت گرفته و در کشور نیز طی سال های اخیر در حوزه آی.سی.تی و زیرساختی فناوری اطلاعات رشد چشمگیر داشتیم.
او با بیان اینکه خصوصی سازی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات از سال 82 آغاز شد، اظهار کرد: هم اکنون فقط 10 درصد از بخش زیرساختی این حوزه توسط دولت و مابقی توسط بخش خصوصی اداره می شود.
او گفت: با رقابت سالم ایجاد شده به رشد خوبی در حوزه زیرساختهای ارتباطی دست یافته ایم و سرویسهای نوین و ویژه ای ابداع شده است.
فلاح با اشاره به رونمایی از کیف پول هوشمند در مشهد افزود: برای پرداخت از این طریق، اپراتورهای تلفن همراه بسترها را توسعه می دهند و بانکها خدمات پولی را ارائه می کنند که برای اجرای بهتر این طرح ها همکاری بانک مرکزی جمهوری اسلامی و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ضروی است.
او اظهار کرد: وزارت ارتباطات برای رسیدن به اهداف تکلیف شده در برنامه ششم توسعه از فعالیت های نوین حمایت می کند.
او گفت: طبق برنامه ششم توسعه باید به رشد 10.4 درصدی در حوزه ارتباطات و رشد 2.5 برابری در حوزه آی.سی.تی دست یابیم و شبکه ملی ارتباطات را گسترش دهیم.
فلاح با بیان اینکه کیف پول الکترونیکی برای اولین بار در خاورمیانه در مشهد فعال شده است افزود: ارائه خدمت و آغاز خدمات نوین از کلانشهر مشهد، خدمت رسانی به تمام ایران است.

*رونمایی از کیف پول هوشمند اولین گام در جهت شهر هوشمند


شهردار مشهد نیز در این مراسم گفت: رونمایی از کیف پول هوشمند اولین گام در راستای هوشمندسازی شهر است.
قاسم تقی زاده خامسی افزود: لازمه شهر هوشمند در کنار اجرای طرح های هوشمند، آموزش شهروندان است و دست اندرکاران باید در راستای آموزش شهروندان نیز فعال باشند.
او اظهار کرد: شهر مشهد به عنوان اولین شهر در کشور نسبت به پیاده سازی کیف پول هوشمند اقدام کرد و روند هوشمندسازی در این شهر با جدیت دنبال می شود.
سامانه کیف پول الکترونیک (پرداخت هزینه خدمات حمل و نقل شهرداری با موبایل) امروز همزمان با سالروز میلاد نبی مکرم اسلام (ص) و حضرت امام جعغرصادق (ع) با حضور استاندار خراسان رضوی و مسئولان استانی و شهری رونمایی شد.
بهای خدمات اتوبوسرانی و قطارشهری در مشهد از طریق کارت شهروندی و بهای تاکسی به صورت نقدی پرداخت می شد که با رونمایی از کیف پول همراه الکترونیک امکان پرداختهای مزبور در بستر وب و از طریق موبایل فراهم شد.

منبع: ایرنا

402

کد خبر: 880988

وب گردی

وب گردی