ورود سامانه بارشی جدید به کشور/تهران بارانی می‌شود

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور، از کولاک برف و لغزندگی جاده‌ها در برخی مناطق خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل ازایسنا احدوظیفه، اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها، امروز همچنان انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پر جمعیت ازجمله تهران، کرج، قزوین، اراک و اصفهان تداوم خواهد داشت.

وی با بیان اینکه افزایش دما در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل و وزش باد شدید جنوبی در گیلان و اردبیل تداوم دارد، افزود: از بعدازظهر امروز به سبب وزش باد شدید روی عراق، پدیده باد و گرد و خاک در برخی استان‌های واقع در غرب و جنوب غرب از جمله ایلام، کرمانشاه، خوزستان و لرستان دور از انتظار نیست.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: از اوایل امشب سامانه بارشی فعالی وارد کشور شده و ابتدا شمال غرب و غرب وفردا (۱۶ آذر) غالب مناطق نیمه غربی کشور را در برمی‌گیرد و سبب بارش باران و برف، برخی نقاط رعد و برق، وزش باد شدید و کاهش دما خواهد شد.

وظیفه با اشاره به اینکه روز جمعه ( ۱۷ آذر) فعالیت سامانه بارشی عمدتا در سواحل شرقی خزر و شمال شرق خواهد بود، گفت: شدت فعالیت این سامانه فردا در برخی نقاط استان‌های آذربایجان‌ شرقی و آذربایجان غربی، زنجان، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، شمال خوزستان، شمال چهارمحال و بختیاری، گیلان، مازندران، برخی نقاط استان قزوین و روز جمعه در شرق مازندران و گلستان است که به سبب بارش برف و وزش باد شدید، پدیده کولاک برف و لغزندگی جاده‌ها در مناطق کوهستانی این استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: فردا و پس فردا وزش باد شدید در غالب مناطق کشور به ویژه در نیمه شرقی پیش‌بینی می‌شود که در نیمه شرقی احتمال باد و گرد و خاک وجود دارد. همچنین سواحل خزر در روزهای پنجشنبه و جمعه و خلیج فارس در روزهای جمعه و شنبه مواج است.

وظیفه در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا ( ۱۶ آذر)، ابری به تدریج بارش باران و وزش باد و احتمال رعد و برق، گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد و روز جمعه (۱۷ آذر)، نیمه ابری و بارش پراکنده و وزش باد شدید، بتدریج کاهش ابر با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

706

کد خبر: 881091

وب گردی

وب گردی