تیم دانشگاه آزاد اسلامی  قهرمان جام جهانی تکواندو شد/ روس‌ها نایب قهرمان

در فینال رقابت‌های جام جهانی تکواندو دو تیم دانشگاه آزاد و روسیه به مصاف هم رفتند که در پایان شاگردان خلیفه عنوان قهرمانی را از آن خود کردند.

به گزارش ایسکانیوز ، در پایان بیست و یکمین دوره مسابقات جام جهانی 2017 که با حضور 8 تیم برتر جهان و به مدت دو روز در "آبیجان" ساحل عاج برگزار شد، در گروه مردان ایران قهرمان شد، روسیه بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد و تیم‌های ساحل عاج و کره جنوبی مشترکا سکوی سومی را به خود اختصاص دادند.

تیم دانشگاه آزاد اسلامی که موفق شده بود با کسب قهرمانی در رقابت‌های لیگ به شیوه جام جهانی، به عنوان نماینده ایران راهی این دوره از مسابقات شود، در مرحله مقدماتی این میدان با تیم‌های چین، نیجر وساحل عاج هم‌گروه بود، این تیم در گام نخست چین را 58 بر 51 از پیش رو برداشت، در ادامه تیم نیجر را مقتدرانه و 37 بر 14 شکست داد و در سومین دیدار نیز باید به مصاف نمایندگان میزبان می‎رفت که با انصراف این تیم از مبارزه برابر تکواندوکاران کشورمان، در نهایت ایران بدون توقف و با سه پیروزی متوالی راهی نیمه نهایی شد.

نمایندگان کشورمان در مرحله نیمه نهایی رو در روی تیم کره‌جنوبی قرار گرفتند و در این دیدار با غلبه مقتدرانه (55 بر 38) بر کره‌ای ها فینالیست شدند. در فینال نیز در پایان دیداری حساس و نفس گیر موفق شدند نمایندگان روسیه را 36 بر 34 مغلوب خویش ساخته و بر سکوی قهرمانی ایستادند.

سروش احمدی، هادی تیران ولی پور، سید حسین احسانی، مهدی خدابخشی، سعید رجبی و عرفان ناظمی ترکیب تیم دانشگاه آزاد اسلامی را در این رقابت‌ها تشکیل داده بودند که با هدایت سیدنعمت خلیفه به عنوان سرمربی، رضا ایمان زاده به عنوان مربی و علی رضایی به عنوان مربی بدنساز به مصاف رقبایشان رفتند.

این مبارزات به صورت تیمی برگزار و هر تیم می‌توانست 6 تکواندوکار داشته باشد که یک هوگوپوش به عنوان ذخیره اعلام می‌شد.

مسابقات جام جهانی G2 است و به مقام اول، دوم، سوم و پنجم تیمی به ترتیب 20، 12، 7.2 و 4.32 امتیاز تعلق می‌گیرد.

گفتنی است، آخرین سری رقابت‌های نخستین دوره مسابقات گرنداِسلم نیز 7 بهمن ماه و به صورت تیمی برگزار می‌شود که تیم های اول و دوم مسابقات جام جهانی جواز حضور در این رقابت ها را بدست آوردند.

602

کد خبر: 881112

وب گردی

وب گردی