لزوم بستر سازی جهت مهیا کردن فضای پژوهشی در دانشگاه

معاون پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه اظهار کرد: مهم ترین هدف دانشگاه در حوزه پژوهش، فراهم کردن بستر مناسب جهت ایجاد فضای پژوهشی است.

دکتر پژمان محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز در ارومیه با اشاره به اهمیت امر پژوهش به ویژه در دانشگاه ها خاطرنشان کرد: برای مهیا کردن فضای پژوهش در دانشگاه ها ابتدا باید زیرساخت های آن از قبیل آزمایشگاه ها و مراکز تحقیقاتی ایجاد شوند.

وی با اشاره به اخذ مجوز 3 مرکز تحقیقاتی در واحد ارومیه گفت: از سال گذشته تا کنون، موفق به اخذ مجوز 3 مرکز تحقیقاتی شامل مرکز تحقیقات آنتن و مایکروویو، روانشناسی و پایگاه داده ها و محاسبات پیشرفته شدیم که امیدواریم در راستای پژوهش های کاربردی در جامعه مفید واقع شوند.

وی ادامه داد: همچنین مجوز اولین مجله دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه اخذ شده است و در روز های آتی شاهد انتشار اولین شماره آن در خصوص رشته دامپزشکی خواهیم بود.

دکتر محمدی به اقدامات صورت گرفته در حوزه پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه اشاره کرد و افزود: حفظ این رویه و پیشرفت ها مستلزم آن است که در ادامه شاهد تعامل سازنده بیش از پیش، با سایر دستگاه های اجرایی باشیم.

وی با اشاره به جایگاه واحد ارومیه در چاپ مقالات در پایگاه های معتبر تصریح کرد: واحد ارومیه در این زمینه رشد چشمگیری داشته است هرچند که نیازمند اقدامات موثر در راستای افزایش سطح پژوهش دانشگاه با سایر مراکز علمی و دانشگاه های معتبر جهان هستیم.

معاون پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه در ادامه به فعالیت انجمن های علمی و پژوهشی واحد اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 16 انجمن علمی و پژوهشی در این واحد در حال فعالیت هستند که عمده فعالیت آن ها در زمینه بازدید از مراکز علمی و صنعتی، سخنرانی های علمی و برگزاری کارگاه های غلمی آموزشی است.

وی با تاکید بر ضرورت توجه هرچه بیشتر به موضوع پژوهش، تحقیق و پژوهش را دروازه ورود به خودکفایی و استقلال همه جانبه کشور در زمینه های مختلف عنوان کرد.

دکتر محمدی اظهار کرد: نقش پژوهش در پیشبرد و توسعه کلیه جوامع در حال توسعه و پیشرفته در دنیای امروز بر کسی پوشیده نیست و تکیه بر ابتکارات و خلاقیت‌های به ودیعه نهاده شده از سوی خداوند متعال در وجود بشر و بهره‌برداری از قدرت شگرف اندیشه آدمی، فضای جدیدی را برای انسان‌ها به ارمغان آورده است.

وی در پایان با اشاره به ضرورت محقق شدن منویات مقام معظم رهبری در خصوص پژوهش،گفت: رهبر فرزانه انقلاب فرمودند: علم و تحقیق کلید قطعی پیشرفت کشور است، لذا باید تمامی تلاش ها برای تحقق این خواسته معظم له صورت گیرد.

کد خبر: 881147

وب گردی

وب گردی