16 آذر نقطه عطفی در تاریخ مبارزات سیاسی ملت ایران است

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی اظهار کرد: 16 آذر نقطه عطفی در تاریخ مبارزات سیاسی ملت ایران است و ضروری است یاد و خاطره این روز همه ساله با برگزاری مراسمات گرامی داشته شود.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از ارومیه؛ دکتر محمود پوریوسف در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که در محل سالن آمفی تئاتر واحد ارومیه برگزار شد با بیان اینکه 16 آذر نمادی روشن از مقاومت و ایستادگی دانشجویان آگاه و اندیشمند در برابر سلطه خارجی و استبداد داخلی است افزود: این روز تجلی گاه رابطه عمیق دانشجو و ارزش های انسان در هر برهه از زمان است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دانشجوی باید آرمان خواه و عدالت جو باشد عنوان کرد: نقش دانشجویان در شکوفایی جلمعه بر همه واضح است.

وی ادامه داد: یک دانشجوی توانمند با روحیه پرسشگری و تجزیه و تحلیل مسائل می‌تواند در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جامعه را به حرکت و پویایی در آورده و باعث به وجود آمدن جامعه ای آگاه، توانمند و خود اتکا شود.

وی اذعان کرد: وظیفه اصلی ما در دانشگاه و به خصوص دانشگاه آزاد اسلامی تربیت عنصر انقلابی و ایفای نقش در مقاطع مختلف انقلاب است.

دکتر پوریوسف خاطرنشان کرد: روز 16 آذر در اصل روز گرامیداشت شهدای استکبار ستیز و عدالت جو است که با قربانی شدنشان روح آزادی و آزادگی در جنبش دانشجویی را تازه و پویا کردند.

رئیس واحد ارومیه با بیان اینکه وظیفه ما به عنوان یک مسئول متعهد، حمایت از ارزش های دانشجویی و جلوگیری از انحراف این حرکت ارزشمند است افزود: حرکتی که سرچشمه آن قیام اباعبدالله الحسین و ثمره آن نیز در زمان ظهور آقا امام زمان خواهد بود.

وی در پایان با اشاره به بیانات شهید دکتر بهشتی تصریح کرد: دانشجو موذن جامعه است و اگر خواب بماند نماز امتی قضا می‌شود لذا امیدواریم همواره با بهره گیری از فرامین رهبری آگاهی و بصیرت خود را حفظ کرده و گام های موثر در راستای تحقق اهداف عالی نظام برداریم.

مدیر عامل بنیاد تبیین اندیشه‌های امام خمینی(ره) نیز در ادامه این مراسم گفت: 16 آذر از سال 1332 نماد دانشجوی مبارز و مسلمانی است که با تقدیم سه شهید در راه اعتراض به نماینده آمریکا در ایران تابوی استکبار را شکست و سبب تولد شعار مرگ بر آمریکا شد.

دکتر حیدری در میان دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه افزود: آمریکا در طی 60 سال گذشته نزدیک به 100 کودتا انجام داده که 50 کودتا از جمله 28 مرداد سال 32 نمونه موفق آن است که برای براندازی حکومت مصدق شکل گرفت.

وی افزود: امروزه جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا و حضور همیشگی مردم در تمامی صحنه‌های حساس مسیر ابر قدرت شدن را طی می‌کند.

مدیرعامل بنیاد تبیین اندیشه های امام خمینی(ره) در دانشگاه‌ها خاطر نشان کرد: یکی از اتفاقات بی نظیری که در طول هشت سال دفاع مقدس افتاد حضور دانشجویان فعال جنبش‌های دانشجویی در جبهه های حق علیه باطل بود.

وی اذعان کرد: جنبش‌های دانشجویی باید مدافع ارزش ها و آرمان‌های انقلاب و امام راحل باشند و خود را از وابستگی به هر جناحی و یا حتی احزاب سیاسی فعال در کشور دور سازند چرا که در هر زمانی جنبش‌های دانشجویی مسیر حرکتی خود را برای رفع مشکلات مردم و یا حتی دفاع از کشور پیش برده اند موفق شده اند از همین رو دانشجویان فعال این جنبش در طول هشت سال جنگ تحمیلی در جبهه های حق علیه باطل حضور داشتند.

کد خبر: 881164

وب گردی

وب گردی