استان قزوین از امروز سفید پوش می شود

کارشناس هواشناسی استان قزوین گفت: با ورود یک جبهه هوای سرد از بعدازظهر امروز با بارش برف و باران مناطق مختلف استان سفیدپوش می شود.

به گزارش ایسکانیوز، مریم بهروزی کارشناس هواشناسی اظهارداشت: امروز با آغاز فعالیت سیستم بارشی در سطح منطقه انتظار می رود بارش‌ها به صورت باران و برف و گاهی با وزش باد نسبتا شدید در استان همراه شود.

وی بیان کرد: به علت ورود توده هوای سرد پیش‌بینی می‌ شود در اکثر مناطق استان قزوین شاهد بارش‌ به صورت برف باشیم.

بهروزی تصریح کرد: همچنین از فردا جمعه و نیز روز شنبه به علت استقرار هوای سرد، با کاهش قابل ملاحظه دما شاهد یخبندان در برخی مناطق خواهیم بود.

کارشناس هواشناسی گفت: با توجه به بارش برف، لغزندگی جاده‌ها و همچنین در مناطق کوهستانی و سردسیر نیز احتمال بروز پدیده مه، کولاک و کاهش دید وجود دارد.

وی افزود: با توجه به پیش بینی وضعیت هوا در روزهای آینده از رانندگان انتظار می رود ضمن رعایت احتیاط کامل از وضعیت جوی شهرها نیز مطلع شوند و با احتیاط حرکت کنند.

به گفته بهروزی شهرهای تاکستان و کوهین با ثبت دمای یک درجه بالای صفر در شب گذشته سردترین مناطق بودند.

جواد حق لطفی معاون راهداری اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت: بارش برف درگردنه آوج واقع در محور قزوین به همدان آغاز شده است.

وی افزود: اکیپ های راهداری استان درحال آماده باش و عملیات راهداری و نمک پاشی می باشند.

جواد حق لطفی معاون راهداری اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت: بارش برف درگردنه های طالقان واقع در محور آبیک به طالقان و بهرام آباد واقع در محور قزوین به الموت آغاز شده است.

وی اضافه کرد: اکیپ های راهداری استان درحال آماده باش و عملیات راهداری هستند تا مسیرها برای عبور رانندگان ایمن شود.

منبع: مهر

901

کد خبر: 881213

وب گردی

وب گردی